موبایل

پوسترهای تبلیغاتی دوربین P30 Pro تصاویر استوک بوده‌اند

huawei-mate-20-pro-camera

شاید پیش خودتان فکر کنید که هواوی پس از لو رفتن برای استفاده از تصاویر ثبت شده توسط یک دوربین DSLR برای معرفی دوربین گوشی‌های هوشمند خودش، اکنون احتیاط بیشتری به خرج می‌دهد و محتوای تبلیغاتی بهتری را به کاربران ارائه خواهد داد. اما ظاهرا این تولیدکننده چینی از گذشته درس نگرفته و اینا بار نیز در مسیر اشتباهی گام برداشته است.

کمپانی هواوی اخیرا مجموعه‌ای از تصاویر تبلیغاتی را به منظور معرفی گوشی هوشمند P30 Pro در اینترنت منتشر کرد که لحظاتی بعد مشخص شد این تصاویر توسط دوربین گوشی ثبت نشده بودند و البته هواوی نیز در این زمینه ادعایی را مطرح نکرده بود. اما جالب اینجاست که این تصاویر حتی متعلق به هواوی نیز نبوده و در واقع با یک جستجو معکوس تعداد زیادی تصاویر مشابه با موارد موجود در پوسترهای تبلیغاتی گوشی هوشمند پی30 پرو پیدا شدند که همگی استوک و متعلق به وب‌سایت Getty بودند.

بدون شک این تصاویر به علت جذابیت‌هایی که دارند برای امور تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما از سوی دیگر نمی‌توان از این نکته نیز غافل ماند که هواوی با این کار می‌تواند طرفداران P30 Pro و کاربرانی که به دنبال دیدن عملکرد واقعی دوربین این گوشی هوشمند پرچمدار هستند را به اشتباه بیندازد. در واقع کاربر با مشاهده این تصاویر گمان می‌کند این دوربین گوشی بوده است که توانسته این سطح از جلوه بوکه و کیفیت تصویری را به ثبت برساند!

علاوه بر این، با زوم کردن بر روی یک تصویر کراپ شده که به وسیله یک دوربین دیجیتال حرفه‌ای DSLR به ثبت رسیده قطعا با نتایج متفاوتی نسبت به زمانی که تصاویر ثبت شده با دوربین موبایل را بررسی می‌کنید مواجه خواهید شد. دوربین‌های حرفه‌ای از سنسورهای به مراتب بزرگتر و همچنین لنزهای با کیفیت‌تری بهره می‌برند که در نتیجه تصاویری با جزییات زیاد و شفافیت بالا را به ثبت می‌رسانند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *