موبایل

احتمال عدم جایگزینی پورت USB-C در آیفون‌های 2019 اپل

iphone-xs-max

همان طور که می‌دانید کمپانی اپل مدت‌هاست که رابط اتصال انحصاری خود را بر روی آی‌دیوایس‌ها مورد استفاده قرار می‌دهد و تمایلی برای به کارگیری پورت‌های رایج USB که به طور گسترده توسط سایر کمپانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند از خود نشان نداده است. اما براساس گزارشاتی که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده‌اند به نظر می‌رسد این غول فناوری در حال تست چند نسخه از آیفون‌های 2019 خود مجهز به پورت جدید USB Type-C می‌باشد.

در حالی که با انتشار این اخبار بسیاری از کاربران امیدوار شده‌اند که اپل احتمالا پورت‌های رایج USB-C را سرانجام جایگزین نمونه انحصاری لایتنینگ خواهد نمود اما گزارشی جدید اطلاعاتی در تناقض با موارد قبلی را ارائه داده است.

به گزارش وب‌سایت مکوتاکارا، آیفون‌های 2019 اپل ممکن است به پورت USB-C مجهز نبوده و همچنان پورت‌های انحصاری لایتنینگ اپل بر روی آنها مورد استفاده قرار گرفته باشد. قابل ذکر است که این نشریه سال گذشته نیز پیش‌بینی کرده بود که اپل در آیپد پرو 2018 پورت USB-C را جایگزین پورت لایتنینگ خواهد نمود و همان طور که اطلاع دارید این اتفاق رخ داد. به همین دلیل می‌توان بر روی حرف مکوتاکارا تا حدودی حساب کرد چون در این زمینه سابقه خوبی دارد.

در این گزارش همچنین آمده که آیفون‌های جدید اپل به همراه یک شارژر 5 واتی USB-A استاندارد اپل عرضه خواهند شد. اگر این مطلب صحت داشته باشد احتمالا کاربران برای شارژ سریع آیفون خود باید یک کابل تبدیل USB Type-C به Lightning و همچنین شارژر دیواری مجهز به پورتUSB-C  را به صورت جداگانه تهیه کنند.

اپل مطابق معمول هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص آیفون‌های 2019 خود ارائه نداده و به احتمال زیاد این روند تا چند ماه دیگر نیز ادامه خواهد داشت. در واقع این کمپانی آیفون‌های جدید خود را زمانی زودتر از سپتامبر معرفی نمی‌کند. همچنین ممکن است پشتیبانی از فناوری ارتباطی نسل پنجم در آیفون‌های 2020 در اختیار کاربران قرار بگیرد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *