موبایل

اپل احتمالا قیمت آیفون‌هایش را در برخی بازارها کاهش می‌دهد

iphone-xs-max

قیمت آیفون‌های اپل به وضعیت خنده‌دار و تامل‌ برانگیزی رسیده‌اند جایی که برای خرید برخی از مدل‌های آن باید بیش از 1000 دلار هزینه کنید. به همین دلیل وقتی آمار فروش گوشی‌های آیفون این شرکت در شرایط نزولی قرار گرفته نباید چندان متعجب شوید. این موضوع به خصوص در چند بازار بیشتر از سایر نقاط خود را نشان داده است. بازارهای در حال شکوفایی که عموما در کشورهای سطح پایین و نه چندان توسعه یافته قرار دارند از جمله این موارد هستند و قیمت آیفون در آنها تقریبا به اندازه حقوق کامل دو الی سه ماه یک کارگر است!

به همین دلیل است که تیم کوک، مدیرعامل اپل در مصاحبه‌‌ای با روییترز تلویحا اشاره کرد که این کمپانی قصد دارد قیمت آیفون‌های خود را در برخی از بازارهای مشخص کاهش داد. این بازارها به خصوص شامل مواردی هستند که ارزش ارز داخلی آنها در برابر دلار آمریکا تا حد محسوسی کاهش یافته است. به گفته مدیرعامل اپل، این شرکت قصد دارد قیمت محصولات جدیدش را به قیمت محصولات سال گذشته کاهش داده و به افزایش فروش در این بازارهای خاص کمک کند.

شایان ذکر است که اپل تا حد زیادی سعی کرد قیمت محصولات و خدماتش را مشابه با چیزی که در ایالات متحده اعلام شده ارائه دهد، اما همان طور که کوک اشاره کرد برخی از بازارهای خاص به دلیل ارزش پایین‌تر ارز ملی‌ نیازمند کمک بیشتری هستند، چرا که در این مناطق هزینه خرید یک گوشی آیفون برای یک شهروند معمولی بسیار گران تمام خواهد شد.

این موضوع چند سال پیش نیز اتفاق افتاده بود، زمانی که انگلستان اعلام کرد قصد دارد از اتحادیه اروپا خارج شود. این اتفاق بر روی ارزش پوند انگلیس تاثیرات منفی محسوسی را به جای گذاشت به طوری که قیمت یک مک‌بوک پرو تا 50 درصد دچار افزایش شد.

به هر حال فعلا نمی‌توان در خصوص تاثیر قطعی این کاهش قیمت توسط اپل اظهار نظر کرد اما همیشه کاهش قیمت‌ها نتایج خوبی را به همراه داشته‌اند!

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *