موبایل

اپل به دنبال استفاده از سنسورهای دوربین 3D سونی است

به‌زودی امکان خرید مستقیم محصولات اپل از طریق فروشگاه آمازون امکان‌پذیر می‌شود

اگر نگاهی به روند عرضه نسل‌های جدید گوشی هوشمند آیفون اپل بیندازید متوجه خواهید شد که این کمپانی معمولا ویژگی‌های جدید را در کنار بهبود موارد قبلی در آیفون‌های جددی خود ارائه می‌دهد. به همین دلیل تعجبی ندارد که اپل به استفاده از سنسورهای دوربین 3D سونی تمایل داشته باشد. براساس گزارشی که به تازگی توسط نشریه بلومبرگ منتشر شده است، کمپانی سونی قصد دارید میزان تولید دوربین‌های جدید خود که مجهز به سنسورهای سه بعدی هستند را افزایش دهد.

اگر این ادعا صحت داشته باشد افزایش در میزان تولید به معنی دریافت سفارش تامین این قطعات توسط سونی از سوی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند خواهد بود که به احتمال زیاد نام اپل نیز در این لیست وجود دارد. ساتوشی یوشیهارا، سرپرست بخش سنسور سونی در این خصوص گفته است:

دوربین‌ها باعث ایجاد انقلابی در گوشی‌های موبایل شدند و براساس آن چیزی که شخصا تجربه نموده‌ام این اتفاق برای تکنولوژی سه بعدی نیز رخ خواهد داد. سرعت انطباق و رشد این فناوری و استقبال جامعه از آن بستگی زیادی به حوزه ارائه کننده این فناوری دارد اما به هر حال انتظار می‌رود در سال‌های آینده این فناوری جدید به سرعت جایگاه خود را در بازار پیدا کند.

هنوز مشخص نیست که دقیقا چه سنسورهای دوربین 3D برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند ارائه خواهد شد اما به نظر می‌رسد این سنسورها هر چه که هستند سیستم‌های جدید تشخیص چهره را در گوشی‌های هوشمند جدید فراهم کنند. علاوه بر این، اگر سنسورهای جدید سونی در دوربین‌های عقب به کار روند می‌توانند به ایجاد جلوه‌های بوکه مصنوعی و یا سایر جلوه‌های مشابه نیز کمک شایانی کنند.

از سوی دیگر براساس گزارشی جدید که توسط مینگ-چی کو، تحلیلگر معروف در ماه نوامبر سال جاری منتشر شده بود به نظر می‌رسد کمپانی اپل نیز به دنبال ارتقا سیستم تشخیص چهره خود موسوم به Face ID است که احتمالا در آیفون‌های 2019 شاهد آن خواهیم بود. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که سنسورهای دوربین 3D در آیفون‌های جدید اپل نیز مشاهده شود.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *