موبایل

اپل قصد دارد آیفون را به یک دوربین ضدآب تبدیل کند

آیفون

همانطور که می‌دانید گوشی‌های هوشمند آیفون جدید قابلیت عکاسی در زیر آب را ارائه می‌دهند و جدیدترین مدل‌ها نیز از گواهینامه IP68 پشتیبانی نموده و به کاربر اجازه می‌دهند تا حتی در عمق مشخصی از آب نیز بدون هیچگونه مشکلی عکاسی و فیلمبرداری نمایند. اما ظاهرا اپل به دنبال گسترش هرچه بیشتر این قابلیت‌ها بوده و قصد دارد آیفون را به یک دوربین ضدآب مانند گوپرو تبدیل کند.

در پتنتی که جدیدا رویت شده به نظر می‌رسد اپل قصد دارد کیفیت عکاسی گوشی‌های آیفون جدیدش در زیر آب و هنگام شنا و یا غواصی کم عمق را تا حد زیادی افزایش دهد. در واقع اپل قصد دارد با به کارگیری چندین سنسور مختلف هنگام عکاسی در زیر آب بهترین تنظیمات ممکن را باتوجه به شرایط در اختیار کاربر قرار دهد. براساس گزارشات منتشر شده این سنسورها وظیفه اندازه‌گیری میزان نور درون آب، تغییرات رنگ، عمق، فشار و فاصله تا سوژه را برعهده خواهند داشت.

به عبارت دیگر اگر در زیر آب قصد ثبت عکس از یک ماهی را داشته باشید، آیفون می‌تواند باتوجه به شرایط بهترین تنظیمات را برای ثبت یک عکس با کیفیت و مناسب انجام دهد. این تنظیمات براساس الگوریتم‌های تعیین شده‌ و همچنین با کمک اطلاعاتی که توسط سنسورهای مختلف بدست می‌آیند در نظر گرفته خواهد شد.

به هر حال باید دید آیا اپل می‌تواند این تعداد از سنسورهای مختلف را در یک گوشی آیفون به کار گیرد یا خیر. به هر حال براساس اطلاعاتی که این پتنت به ما می‌دهد اپل باید یک سنسور تشخیص نور محیط، عمق سنج و یک سنسور مسافت‌ سنج را در آیفون جدیدش استفاده کند که طبیعتا از نظر طراحی مهندسین این شرکت را با چالشی جدی مواجه خواهد نمود.

منبع: softpedia

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *