موبایل

اکثر مشتریان گوگل پیکسل از کاربران محصولات سامسونگ بوده‌اند

گوگل

همان طور که می‌دانید کمپانی گوگل چند سالی هست که گوشی‌های هوشمند پیکسل خود را تولید و روانه بازار می‌کند. این گوشی‌ها با استقبال بسیار خوب کاربران مواجه شده و به نظر می‌رسد اکثر کاربرانی که یک گوشی گوگل پیکسل را خریداری می‌کنند قبلا از یک گوشی تولید شده توسط سامسونگ استفاده می‌کرده‌اند. این موضوع براساس مطالعه‌ جدیدی که توسط موسسه کانترپوینت ریسرچ انجام گرفته، مطرح شده است.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که بالغ بر نیمی از مشتریانی که گوشی هوشمند فعلی خود را به گوشی پیکسل 3 گوگل تغییر داده‌اند از یک محصول ساخت سامسونگ استفاده می‌کردند. در واقع اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم 51 درصد از خریداران گوشی هوشمند گوگل پیکسل 3 قبلا از یک گوشی هوشمند سری گلکسی سامسونگ استفاده می‌کرده‌اند و این در حالیست که تنها 18 درصد از این کاربران یک آیفون و 14 درصد از آنها یک دستگاه ساخت موتورلا را در اختیار داشتند.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که برند پیکسل اکنون یکی از رقبای قدرتمند در اکوسیستم اندروید به حساب می‌آید و تعداد زیادی از کاربران بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی جهان که بهترین پرچمداران اندرویدی را روانه بازار می‌کنند را به سمت خود جذب نموده است. اما اگر به طور کلی در نظر بگیریم میزان فروش گوشی‌های هوشمند پیکسل گوگل سهم اندکی را در بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند اندرویدی به خود اختصاص داده است.

اما از سوی دیگر نتایج این مطالعه این واقعیت را نیز نشان می‌دهد که گوگل هنوز موفق نشده بر روی کاربرانی که از گوشی آیفون استفاده می‌کنند تاثیر محسوسی بگذارد. این موضوع البته در خصوص سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی نیز صادق است. کاربران آیفون به خصوص آنهایی که سرمایه‌گذاری زیادی را در اکوسیستم اپل انجام داده و از چند محصول تولیدی این کمپانی بهره می‌برند محسوس‌تر بوده و به نظر می‌رسد تمایلی به تغییر گوشی هوشمند خود به مدل‌های دیگر ندارند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *