موبایل

تعمیرپذیری Galaxy S10 بسیار دشوار است؛ امتیاز 3 از 10!

Galaxy S10

این روزها باتوجه به افزایش قابل توجه قیمت گوشی‌های هوشمند پرچمدار و رده بالا، بسیاری از کاربران به ناچار مدت زمان بیشتری را از گوشی خریداری شده خود استفاده می‌کنند. برای مثال اگر در گذشته می‌توانستیم هر سال و یا هر یک سال در میان گوشی هوشمند پرچمدارمان را عوض کنیم، اکنون ممکن است مجبور شویم حداقل تا سه سال با همان گوشی خریداری شده سر کنیم!

همین موضوع باعث می‌شود که با احتیاط و مراقبت بیشتری از گوشی هوشمندمان استفاده کنیم و همچنین به این نکته توجه کنیم که آیا گوشی خریداری شده در صورت معیوب شدن، قابلیت تعمیرپذیری خوبی دارد یا خیر.

براساس کالبدشکافی جدیدی که اخیرا توسط وب‌سایت معتبر iFixit انجام شده است به نظر می‌رسد گوشی هوشمند گلکسی اس10 سامسونگ در این زمینه وضعیت چندان خوبی نداشته باشد. در واقع در این کالبدشکافی می‌توان متوجه شد که امتیاز تعمیرپذیری Galaxy S10 تنها 3 از 10 است که از این نظر در زمره گوشی‌های هوشمندی با تعمیرپذیری دشوار دسته بندی می‌گردد.

همچنین در بخش نتیجه‌گیری این کالبدشکافی می‌توان دریافت که تعویض باتری این گوشی هوشمند بسیار دشوار بوده و استحکام چسب به کار رفته برای چسباندن شیشه جلویی و عقبی گوشی، احتمال شکسته شدن این دو جز شیشه‌ای را نیز به شدت افزایش داده است.

استفاده از چسب زیاد برای مونتاژ قطعات مختلف باعث شده تا جداسازی و تعویض آنها به سختی قابل انجام باشد. اما از سوی دیگر حداقل شاهد استفاده از پیچ‌های انحصاری و غیر رایج مانند اتفاقی که در محصولات اپل می‌افتد نیستیم. برای باز کردن و جداسازی قطعات Galaxy S10 تنها به یک پیچ‌گوشتی معمولی فیلیپس نیاز خواهید داشت.

توجه داشته باشید که قطعات استفاده شده در این گوشی هوشمند اکثر ماژولار بوده و از این رو یک امتیاز مثبت در زمینه تعمیرپذیری گوشی به حساب می‌آید.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *