موبایل

آیا جک هدفون به گوشی Huawei P30 بازمی‌گردد؟

جک هدفون

اگر به گوشی‌های هوشمند عرضه شده در یکی دو سال اخیر نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که دیگر حذف کردن جک هدفون 3.5 میلی‌متری استاندارد به خصوص در گوشی‌های هوشمند پرچمدار به یک ترند داغ تبدیل شده است. نکته‌ای که در این مبحث حائز اهمیت می‌شود این است که معمولا وقتی یک تولیدکننده جک هدفون را در یکی از سری‌های خود حذف می‌کند مدل‌های آینده‌ای که در آن سری عرضه می‌شوند نیز فاقد این قابلیت خواهند بود.

اما ظاهرا هواوی سیاست‌های متفاوتی را دنبال می‌کند و اگر شایعاتی که به تازگی منتشر شده صحت داشته باشند، این احتمال وجود دارد که گوشی هوشمند Huawei P30 به یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری استاندارد مجهز باشد.

در حالت عادی وقتی یک تولیدکننده تصمیم به حذف قابلیتی مانند جک هدفون می‌گیرد عواقب آن را نیز در نظر خواهد گرفت. این موضوع را می‌توان در تصمیم‌گیری اپل و سامسونگ برای حذف این رابط اتصال در چند مدل از بالاترین رده از محصولاتشان مشاهده کرد. البته سامسونگ هنوز این کار را برای گوشی‌های هوشمند پرچمدار سری گلکسی اس و گلکسی نوت انجام نداده است.

به هر حال، این عواقب نمی‌تواند یک تولیدکننده را وادار به بازگرداندن جک هدفون 3.5 میلی‌متری در گوشی‌های هوشمندش کند. اما هواوی قصد دارد به درخواست طرفدارانش پاسخ مثبت داده و این قابلیت را مجددا در گوشی هوشمند Huawei P30 خود ارائه دهد. اگر تصاویر رندر شده‌ای که به تازگی در فضای اینترنت رویت شدند صحت داشته باشند، جدیدترین مدل از سری P هواوی به جک هدفون استاندارد مجهز خواهد بود.

این جک هدفون کنار پورت USB Type-C در لبه پایینی گوشی قرار می‌گیرد. خیلی کنجکاویم ببینیم آیا هواوی واقعا چنین تصمیمی را اجرا خواهد نمود یا خیر. شایان ذکر است که این تولیدکننده چینی هنوز در خصوص زمان معرفی رسمی پی30 صحبتی نکرده اما ممکن است این اتفاق در جریان رویداد MWC 2019 که اواخر ماه میلادی آینده برگزار می‌شود، رخ دهد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *