موبایل

دوربین 108 مگاپیکسلی Galaxy S20 Ultra دو برابر نور بیشتری دریافت می‌کند

دوربین 108 مگاپیکسلی Galaxy S20 Ultra دو برابر نور بیشتری دریافت می‌کند

همان‌طور که احتمالا می‌دانید حسگر تصویر 108 مگاپیکسلی Bright HMX سامسونگ نخستین بار در گوشی هوشمند شیائومی به کار رفته است. اما حالا سامسونگ خودش نیز از نسخه‌ای ویژه از این حسگر تصویر قدرتمند تحت عنوان HM1 در پرچمدار جدیدش استفاده کرده است. این حسگر بزرگ 1/1.33” که در دوربین گوشی موبایل Galaxy S20 Ultra مورد استفاده قرار گرفته از فناوری نانوسل بهره می‌برد.

فناوری نانوسل در واقع جانشین فناوری تتراسل سامسونگ است که در سال 2017 معرفی شد. این فناوری‌ها به صورت یونانی نامگذاری شده و به معنی 9 سلولی و 4 سلولی هستند. سامسونگ از این نام‌های یونانی به عنوان نشان تجاری خود برای فیلترهای Bayer استفاده کرده است.

در فناوری نانوسل، 9 سلول نزدیک به هم (در یک مربع 3 در 3) یک پیکسل بزرگتر با ابعاد 2.4µm را تشکیل می‌دهند. این پیکسل تقریبا دو برابر بزرگتر از پیکسلی است که در حسگرهای تصویر مبتنی بر فناوری تتراسل ایجاد می‌شود. اما از سوی دیگر ترکیب شدن پیکسل‌ها می‌تواند اختلاف موجود در رنگ این 9 پیکسل را بیش از پیش نشان دهد و اتفاقا به همین دلیل است که تاکنون چنین حسگرهای تصویری در گوشی‌های موبایل به کار گرفته نشدند.

سامسونگ ادعا می‌کند فناوری ISOCELL Plus قادر است بین پیکسل‌ها یک مرز مشخص ایجاد نموده و از بروز این مشکلات تا حد زیادی پیشگیری کند. حسگر ISOCELL Bright HM1 سامسونگ از قدرت پردازش سخت‌افزاری بسیار خوبی بهره می‌برد تا بتواند ISO گروه‌های پیکسلی مختلف را کنترل نموده و همچنین امکان ثبت تصاویر HDR و در دسترس قرار دادن پیش‌نمایش عکس ثبت شده را میسر نماید.

حسگر به کار رفته در دوربین 108 مگاپیکسلی Galaxy S20 Ultra قادر است بزرگنمایی 3 برابر بدون افت کیفیت را ارائه دهد. علاوه بر این، امکان ثبت تصاویر 12 مگاپیکسلی با بزرگنمایی 3 برابری و بدون Upscale شدن نیز در این دوربین فراهم شده است. در بخش فیلمبرداری، حسگر HM1 سامسونگ قادر است ویدیوهای 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه را ضبط نماید. دوربین Galaxy S20 Ultra از یک سیستم لرزشگیر تصویر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ بهره می‌برد که باعث حذف لرزش‌ها در هنگام فیلمبرداری خواهد شد.

منبع: gsmarena

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *