موبایل

سامسونگ تولید انبوه حافظه 512 گیگابایتی eUFS 3.0 را آغاز کرد

eUFS 3.0

کمپانی سامسونگ امروز به طور رسمی اعلام کرد که تولید انبوه نخستین حافظه‌های ذخیره‌سازی فلش یونیورسال یا eUFS 3.0 با ظرفیت 512 گیگابایت را آغاز نموده است. این حافظه‌های جدید نسبت به نسخه 2.1 تقریبا دو برابر سریع‌تر بوده و امکان تبادل اطلاعات بسیار سریع را در گوشی‌های هوشمند مجهز به صفحات نمایش با رزولوشن بالا فراهم می‌کند که در نتیجه کاربر می‌تواند تجربه‌ای لذت‌ بخش‌تر را بدست آورد.

به گفته نایب رییس بخش بازاریابی و فروش حافظه در شرکت سامسونگ الکترونیکس، نخستین حافظه‌های 512 گیگابایتی eUFS 3.0 سامسونگ تازه شروع کار بوده و باید انتظار عرضه یک نمونه از این حافظه‌های جدید با ظرفیت قابل توجه 1 ترابایتی نیز در سال میلادی جاری باشیم.

کمپانی سامسونگ نخستین رابط UFS جهان را با ارائه حافظه‌های eUFS 2.0 در ژانویه 2015 معرفی کرد که از استاندارد رایج حافظه‌های ذخیره‌سازی موبایل در آن زمان یعنی eMMC 5.1 تقریبا 1.4 برابر سریع‌تر محسوب می‌شد. تنها پس از گذشت چهار سال، این کمپانی اکنون از حافظه‌های جدید eUFS 3.0 خود رونمایی کرد. این حافظه‌ها از نظر عملکردی در سطح حافظه‌های ذخیره‌سازی موجود در نوت‌بوک‌های بسیار باریک جدید قرار می‌گیرند.

این حافظه‌ها در سرعت 2100 مگابایت بر ثانیه اطلاعات را جابجا می‌کنند که دو بار سریعتر از سرعت خواندن متوالی حافظه‌های eUFS 2.1 به حساب می‌آید. راهکار ذخیره‌سازی موبایل جدید سامسونگ سرعت خواندنی 4 بار سریع‌تر از درایوهای وضعیت جامد و 20 بار بالاتر از کارت‌ حافظه‌های رایج microSD را ارائه می‌دهد. در واقع شما می‌توانید یک فیلم سینمایی با کیفیت فول اچ‌دی را تنها ظرف 3 ثانیه به گوشی یا کامپیوتر خود منتقل نمایید.

سامسونگ قرار است حافظه‌های 512 گیگابایتی eUFS 3.0 را به همراه نسخه 128 گیگابایتی در ماه جاری روانه بازار کند و احتمالا در نیمه دوم سال میلادی جاری نیز شاهد عرضه نسخه‌های 256 گیگابایتی و 1 ترابایتی خواهیم بود.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *