موبایل

سامسونگ نخستین حافظه فلش 1 ترابایتی جهان را معرفی کرد

حافظه

حافظه‌های ذخیره سازی به کار رفته در گوشی‌های هوشمند در طول چند سال اخیر تا حد زیادی افزایش یافته و در حالی که زمانی حافظه داخلی 64 گیگابایتی را در هر گوشی‌ هوشمندی نمی‌شد پیدا کرد، اما این روزها این مقدار حافظه به یک حداقل برای هر گوشی هوشمند حتی میان رده‌ای تبدیل شده است. اما اگر شایعات اخیر واقعیت داشته باشند باید شاهد یک نسخه از گوشی هوشمند گلکسی اس10 با 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی داخلی باشیم!

چه این شایعات صحت داشته باشند و چه اینگونه نباشد، به هر حال سامسونگ قصد دارد چنین حافظه‌هایی را به تولید برساند. این کمپانی اخیرا اعلام کرد که یک حافظه ذخیره سازی داخلی با ظرفیت 1 ترابایتی را برای استفاده در گوشی‌های هوشمند مختلف توسعه داده است. به ادعای این غول فناوری، حافظه ذخیره سازی مذکور نخستین حافظه‌ 1 ترابایتی جهان است که در آینده‌ای بسیار نزدیک در گوشی‌های هوشمند شاهد خواهیم بود.

به گفته چئول چوی، نایب رییس اجرایی بخش فروش و بازاریابی حافظه در شرکت سامسونگ الکترونیکس، حافظه 1 ترابایتی eUFS قرار است نقش بسیار مهمی را در ارائه تجربه‌ای مشابه با نوت‌بوک‌ها در دستگاه‌های قابل حملی مانند گوشی‌های هوشمند ایفا کنند. علاوه بر این، سامسونگ متعهد می‌شود تا زنجیره تامین مناسبی را برای قبول سفارشات تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند ایجاد نموده و به رواج یافتن سریعتر این نوع از حافظه‌های 1 ترابایتی کمک کند.

همان طور که گفته شد باتوجه به زمانی که اخبار مربوط به معرفی حافظه‌های فلش 1 ترابایتی شده‌اند می‌توان امیدوار بود که سامسونگ در این یک ماه باقی مانده تا زمان رونمایی رسمی گوشی هوشمند گلکسی اس10، این حافظه‌ها را در نسل بعدی پرچمداران سری گلکسی اس خود استفاده نماید. حداقل این احتمال وجود دارد که سامسونگ در برخی مدل‌های محدود مانند گلکسی اس10 پلاس و یا حتی گلکسی نوت 10 از نسل جدید حافظه‌های فلش موبایل خود استفاده کند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *