نماد سایت فروشگاه آنلاین جیبانو

سمپل ریت تاچ 120 هرتزی نمایشگر iPhone Xs آغازگر دورانی جدید

سمپل ریت تاچ 120 هرتزی نمایشگر iPhone Xs آغازگر دورانی جدید

پس از اینکه اپل در شب گذشته آیفون‌های جدیدش را معرفی کرد، بسیاری از کاربران متوجه شدند که صفحه نمایش iPhone Xs ،iPhone Xs Max و iPhone XR از صفحه نمایشی برخوردارند که سمپل ریت تاچ 120 هرتزی را ارائه می‌دهد. اگر نمی‌دانید این عدد بیان‌گر چیست، باید بگوییم هر چه صفحه نمایش از نرخ تازه‌سازی سریع‌تری برخوردار باشد، دقت تاچ افزایش یافته و تصاویر به مراتب روان‌تر نمایش داده خواهند شد.

به جز گوشی Razer Phone که یک محصول گیمینگ در دنیای اسمارت فون‌ها به حساب می‌آید، هیچ گوشی هوشمند دیگری تا به این لحظه از قابلیت مذکور برخوردار نمی‌باشد. هر سه آیفون جدید ایکس‌اس، ایکس‌اس مکس و ایکس‌آر از سمپل ریت تاچ 120 هرتزی برخوردارند اما در واقعیت همگی نرخ تازه‌سازی 60 هرتز را نشان می‌دهند.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید هرتز بیانگر فاصله بین دریافت دو ورودی لمسی بر روی صفحه نمایش است. یک صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی 60 هرتز قادر است حرکت انگشت شما بر روی تاچ گوشی را ظرف 16.6 میلی‌ثانیه تشخیص دهد. اما این فاصله زمانی برای یک پنل 120 هرتزی نصف، یعنی تنها 8.3 میلی‌ثانیه خواهد بود.

وقتی که سمپل ریت تاپ و نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش 60 هرتز باشند، تشخیص حرکات انگشت و دریافت ورودی جدید در یک زمان یکسان به پایان رسیده و در نتیجه انیمیشن‌های لازم در فاصله زمانی بعدی رندر خواهند شد. اما اگر سمپل ریت تاچ 120 هرتز و نرخ تازه‌سازی نیز 60 هرتز باشد، انیمیشن‌ها به مراتب زودتر رندر شده و نرم‌ و روان‌تر به نظر می‌رسند؛ البته نه به نرمی زمانی که نرخ تازه‌سازی نیز 120 هرتز باشد.

برخی از تلویزیون‌های OLED ال‌جی از پنلی با نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی برخوردارند که قیمت بسیار بالایی را برای خرید آنها باید بپردازید. از این رو اگر اپل بخواهد صفحه نمایشی با قابلیت نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی را بر روی آیفون‌های جدیدش استفاده کند مسلما با استراتژی جدیدش که عرضه آیفون‌ها با قیمت ارزان‌تر است، تناقض خواهد داشت. برای مثال اگر iPhone XR به چنین پنلی مجهز شود برای خرید آن باید قیمتی به مراتب بالاتر از 749 دلار را بپردازید.

شایان ذکر است که تمامی مدل‌های نسل دوم آیپد پرو که از صفحات نمایش 12.9 و 10.5 اینچی IPS با نور زمینه LED برخوردار هستند، نرخ‌ تازه‌سازی 120 هرتزی را ارائه می‌دهند.

 

منبع: wccftech

خروج از نسخه موبایل