موبایل

سونی پرچمدار خود Xperia 1 را رسما معرفی کرد

Xperia 1

در حالی که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند این روزها تمام تلاش خود را می‌کنند تا دستگاه‌هایی تاشدنی و دستگاه‌هایی که از ناچ یا بریدگی بالای صفحه نمایش بسیار کوچک(و یا بدون ناچ مانند گلکسی اس10) بهره می‌برند را به بازار معرفی نمایند، به نظر می‌رسد کمپانی سونی تمام این ترندهای طراحی را کنار گذاشته و جدیدترین پرچمدار خود را تحت عنوان Xperia 1 معرفی کرد.

تا حدی زیادی این گوشی هوشمند مطابق همان چیزهاییست که در شایعات اخیر به آنها اشاره شده بود. این موضوع شامل صفحه نمایش 6.5 اینچی گوشی با وضوح تصویر 4K و همچنین نسبت تصویر 21:9 آن نیز می‌شود. این نسبت تصویر در واقع کمی عجیب به نظر می‌رسد چرا که معمولا در گوشی‌های موبایل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و معمولا برای تماشای فیلم در سینما به کار گرفته می‌شود.

اما از سوی دیگر از آنجایی که اکثر فیلم‌های سینمایی با نسبت تصویر 16:9 فیلمبرداری می‌شوند، احتمالا هنگام تماشای آنها با چنین نسبت تصویری شاهد حاشیه‌های مشکی رنگ کاملا محسوسی خواهید بود. گوشی هوشمند Xperia 1 سونی از مشخصات فنی و ویژگی‌هایی برخوردار است که از هر پرچمدار سال 2019 انتظار می‌رود. این مشخصات شامل چیپست اسنپدراگون 855 کوالکام، 6 گیگابایت رم و حداکثر 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی می‌شود.

اما در بخش دوربین سونی در گوشی هوشمند Xperia 1 از یک سیستم دوربین سه تایی در قسمت عقب استفاده کرده که شامل یک دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی با لنز واید 26 میلی‌متری، یک لنز تله‌فوتو 52 میلی‌متری که هر دو مورد به لرزشگیر اپتیکال تصویر مجهز هستند و در نهایت یک لنز سوپر واید 16 میلی‌متری می‌شود.

همچنین یک حسگر تشخیص اثرانگشت نیز در بخش کناری گوشی به کار رفته که پیش‌ از این در گوشی‌های هوشمند قبلی سونی نیز شاهد چنین چیزی بودیم. کمپانی سونی هنوز در خصوص قیمت دقیق Xperia 1 صحبتی نکرده اما انتظار می‌رود بهار امسال شاهد عرضه آن به بازار باشیم.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *