موبایل

فناوری آنتن جدید در آیفون‌های 2019 به منظور کاهش هزینه تولید

آیفون‌ 2019

شاید یکی از انتقاداتی که نسبت به گوشی‌های آیفون و به طور کلی تمامی محصولات اپل اعلام می‌شد قیمت بالای آنها بود که این موضوع به خصوص در آیفون‌های اخیر این کمپانی باتوجه به افزایش چشمگیر هزینه تولید، کاملا ملموس می‌باشد. در واقع اگر در حال حاضر بخواهید یک گوشی هوشمند جدید آیفون را خریداری کنید در کمترین حالت باید 1000 دلار بپردازید.

اما خبر خوب اینکه احتمالا آیفون‌هایی که سال میلادی آینده عرضه خواهند شد با قیمت پایین‌تری قابل خرید می‌باشند. براساس گزارشی که توسط مینگ-چی کو منتشر شده است، به نظر می‌رسد اپل در تلاش است تا با استفاده از نوعی تکنولوژی جدید در بخش آنتن آیفون‌های 2019 ، هزینه‌های تولید آنها را تا حد محسوسی کاهش دهد.

البته باید توجه داشته باشید که کاهش یافتن هزینه تولید، لزوما به معنی کاهش قیمت نهایی آیفون‌های 2019 برای مصرف کننده نخواهد بود، اما به هر حال حداقل می‌توانیم امیدوار باشیم که قیمت‌ها افزایش نخواهند یافت!

در این فناوری جدید اپل از 6 آنتن تولید شده از پلیمر کریستال مایع یا LCP در آیفون‌های 2019 استفاده خواهد کرد. البته به گفته کو ممکن است اپل تا آن زمان به این نتیجه برسد که بهتر است ترکیبی از تکنولوژی پلیمر کریستال مایع و پلی‌ایمید اصلاح شده یا MPI را مورد استفاده قرار دهد. در این ترکیب دو آنتن از نوع LCP و چهار آنتن دیگر از فناوری MPI تولید می‌شوند.

این طور به نظر می‌رسد که آنتن‌های از جنس LCP فرآیند تولید دشوارتری داشته و همچنین آسیب‌پذیرتر نیز هستند. از سوی دیگر آنتن‌های MCP علاوه بر داشتن مزیت تولید آسان‌تر، بازدهی بالاتری را نیز ارائه می‌دهند. استفاده ترکیبی از دو نوع آنتن مختلف به اپل این امکان را می‌دهد تا تامین کنندگان آنتن خود را گسترش دهد که همین موضوع با جریان بهتر تامین قطعات منجر خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که این تصمیم جدید اپل چه تاثیری بر روی مصرف کننده نهایی خواهد گذاشت، اما به هر حال امیدواریم تاثیر بدی بر روی عملکرد آنتن‌دهی آیفون‌های 2019 نداشته باشد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *