موبایل

قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس در گلکسی اس10 وجود خواهد داشت

شارژ بی‌سیم معکوس

یکی از ویژگی‌های خاص و انحصاری گوشی هوشمند هواوی میت 20 پرو قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس آن بود. این قابلیت به گوشی اجازه می‌داد تا در واقع همانند یک شارژر بی‌سیم دستگاه‌های دیگری مانند گوشی هوشمند را نیز شارژ کند. البته بدین منظور دستگاه دگیر نیز باید از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی نماید.

اما براساس شایعاتی که به تازگی منتشر شده‌اند به نظر می‌رسد گوشی هوشمند گلکسی اس10 سامسونگ که به زودی عرضه خواهد شد نیز به یک قابلیت مشابه مجهز می‌باشد. براساس اسناد رویت شده در FCC به نظر می‌رسد سامسونگ قابلیتی را در این گوشی قرار داده که با استفاده از آن می‌توان سیگنال توان AC را از طریق القا مغناطیسی MI و یا رزونانس مغناطیسی MR انتقال داد. بازه فرکانسی این فرآیند بین 110 الی 148 کیلوهرتز بوده و قادر است حداکثر توان خروجی 9 وات را ارائه دهد.

البته باید توجه داشته باشید که اگرچه این اطلاعات تا حد زیادی تایید می‌کنند که نسل بعدی پرچمدار سری گلکسی اس سامسونگ به قابلیت مشابه‌ای با شارژ بی‌سیم معکوس مجهز خواهد بود، اما هنوز چیزی قطعی نبوده و توسط سامسونگ نیز به صورت رسمی اعلام نشده است. اما از اطلاعات رویت شده در FCC می‌توان دریافت که این قابلیت نسبت به شارژ بی‌سیم معکوسی که در هواوی میت 20 پرو استفاده شده بود خروجی پرتوان‌تری داشته و در نتیجه عملکرد سریع‌تری را از خود به نمایش می‌گذارد.

اما باتوجه به اینکه این روزها به طور دائم مشغول استفاده از گوشی‌های هوشمند خودمان هستیم، معلوم نیست که واقعا چقدر شارژ باتری اضافی برای شارژ کردن گوشی‌های هوشمند دیگر داشته باشیم! در واقع اصلا مشخص نیست که قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس در عمل نیز قابل استفاده هست یا خیر.

به هر حال گوشی هوشمند گلکسی اس10 سامسونگ به طور رسمی در رویداد Unpacked سامسونگ که در تاریخ 20 فوریه برگزار می‌شود رونمایی خواهد شد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *