موبایل

مودم X55 کوالکام برای ارتباط سریعتر 5G سال 2020 عرضه می‌شود

X55

نخستین گوشی‌های هوشمند 2019 مجهز به قابلیت ارتباطی نسل پنجم که از فناوری 5G mmWave بهره می‌برند به مودم X50 کوالکام که در سال 2016 معرفی شده بود مجهز خواهند شد. اما این کمپانی مخابراتی در جریان کنگره جهانی موبایل 2019 از مودم جدید خود تحت عنوان X55 5G نیز رونمایی کرد. این نسخه به احتمال زیاد در اکثر گوشی‌های هوشمند رده بالا و پرچمدار اندرویدی که در سال 2020 روانه بازار خواهند شد به کار گرفته می‌شود.

مودم جدید X55 کوالکام در واقع 4G LTE و تکنولوژی‌های قدیمی‌تر مانند (3G و 2G) را به صورت یکجا ارائه خواهد نمود. این در حالیست که مودم ایکس 50 صرفا فناوری ارتباطی نسل پنجم را ارائه می‌دهد و سایر تکنولوژی‌ها در چیپست اسنپدراگون 855 قرار گرفته‌اند.

ارائه ترکیبی از دو فناوری ارتباطی(LTE+mmWave) در یک مودم واحد باعث می‌شود تا طراحی مدار بهینه‌تر، هزینه‌ها کمتر، ابعاد کوچکتر و مصرف انرژی پایین‌تری را شاهد باشیم. این خصوصیات مثبت را در کنار فناوری تولید 7 نانومتری مودم X55 کوالکام قرار دهید تا متوجه شوید این تولیدکننده تراشه قرار است بهبودهای محسوسی را با این مودم جدید ارائه دهد.

X55X55

مودم جدید کوالکام با پشتیبانی از باندهای بیشتر در فرکانس‌های زیر 6 گیگاهرتز و mmWave به تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد تا محصولات خود را بدون دغدغه برای کشورهای مختلف عرضه کنند.

علاوه بر این، مودم ایکس 50 این شرکت نیز برای نخستین گوشی‌های هوشمند 5G که اوایل سال میلادی جاری روانه بازار می‌شوند انتخاب خوبی بوده و کاربران این دستگاه‌ها می‌توانند از سرعت بالای شبکه تازه تاسیس و کم ترافیک نسل پنجم نهایت لذت را ببرند.

کوالکام همچنین از نسل جدید آنتن خود موسوم به QTM525 نیز رونمایی کرد. این آنتن جدید با طراحی ویژه خود به گوشی‌های هوشمند باریک مجهز به قابلیت نسل پنجم اجازه می‌دهد تا در بهترین سطح عملکردی قرار بگیرند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *