موبایل

نسخه معمولی Huawei P30 از قابلیت زوم 5 برابر اپتیکال بهره می‌برد

Huawei P30

کمپانی هواوی با عرضه گوشی هوشمند پی20 پرو شور و هیجان تازه‌ای را به دنیای گوشی‌های هوشمند وارد کرد. این پرچمدار نخستین سیستم دوربین سه‌تایی جهان را به همراه بهبودهای متعدد نسبت به گوشی میت 20 پرو ارائه نمود. متاسفانه توانمندی‌های بالای این گوشی‌ها در بخش دوربین باعث می‌شود تا مدل‌های معمولی مانند پی20 و میت 20 آنچنان که باید مورد توجه قرار نگیرند.

در سال 2019 اما هواوی رویکردی جدید را دنبال خواهد نمود. به ادعای یک منبع آشنا گوشی هوشمند Huawei P30 نیز در زمینه تصویربرداری یک محصول کاملا قدرتمند محسوب شده و از قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری بدون افت کیفیت تصویر برخوردار است. تا به این لحظه فقط گوشی‌های هوشمند میت 20 پرو و میت 20 ایکس چنین قابلیتی را در دنیای اسمارت‌فون‌ها ارائه می‌دهند.

به گفته Evan Blass نسخه معمولی Huawei P30 از یک سیستم دوربین فوق‌العاده بهره می‌برد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت توانمندی احتمالی نسخه پرو است که می‌تواند به قابلیت بزرگنمایی 10 برابری مجهز باشد. براساس توییت منتشر شده رزولوشن دوربین جدید هواوی 40 مگاپیکسل اعلام شده و کاربران به یک دوربین 24 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی دسترسی خواهند داشت.

سنسور 40 مگاپیکسلی احتمالا از نوع RGB بوده و یک لنز واید و لنز تله‌فوتو با قابلیت بزرگنمایی 5 برابری در قسمت پشتی گوشی قابل مشاهده خواهد بود. همان طور که می‌دانید هواوی سنسور مونوکروم یا سیاه و سفید را در مدل میت 20 پرو حذف کرده و انتظار می‌رود این روند فعلا ادامه داشته باشد. ترکیب یک لنز واید و تله‌فوتو ممکن است شما را به یاد گوشی LG V40 بیندازد.

سنسور مونوکروم با ترکیب چندین تصویر یک تصویر با جلوه بوکه را ایجاد می‌کرد. از آنجایی که ارائه جلوه مصنوعی بوکه با استفاده از تکنیک‌های پردازشی میسر شده، دیگر به کارگیری یک لنز مخصوص برای تار کردن پس زمینه بی‌معنی خواهد بود.

منبع: wccftech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *