موبایل

هواوی علاقه‌ای به طراحی گوشی Galaxy Fold سامسونگ ندارد

Galaxy Fold

همان طور که می‌دانید دو کمپانی هواوی و سامسونگ در جریان کنگره جهان موبایل 2019 از گوشی‌های هوشمند تاشو خود رونمایی کردند. این دو گوشی که به ترتیب Mate X و Galaxy Fold نام داشتند از نظر طراحی دارای تفاوت‌های بنیادی می‌باشند. ریچارد یو، مدیرعامل بخش کسب و کار موبایل هواوی گفته است که این کمپانی ابتدا یک نمونه اولیه از گوشی هوشمند تاشو با طراحی مشابه با گلکسی فولد سامسونگ را آماده کرده بود اما از آنجا که این طراحی چندان کاربردی به نظر نرسید کنار گذاشته شد.

گوشی هوشمند Galaxy Fold مانند یک کتاب باز شده و یک نمایشگر با ابعاد 7.3 اینچی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این گوشی همچنین از یک نمایشگر بیرونی بهره می‌برد تا کاربران برای انجام کارهای ساده نیازی به باز کردن صفحه نمایش نداشته باشند. اما طراحی گوشی هوشمند میت ایکس هواوی کاملا متفاوت است، این دستگاه در واقع یک نمایشگر واحد و انعطاف پذیر را ارائه می‌دهد که کاربر می‌تواند در صورت تمایل آن را باز و تا نموده و بدین ترتیب همزمان یک گوشی هوشمند و تبلت را در اختیار داشته باشد.

یو در مصاحبه‌ای با بیزینس اینسایدر گفت:

احساس می‌کنم اینکه گوشی از دو صفحه نمایش، یکی در جلو و یکی در قسمت پشتی برخوردار باشد باعث سنگین شدن دستگاه خواهد شد. وی همچنین اضافه کرد که هواوی طرح‌های مختلفی را برای گوشی هوشمند تاشو خود در نظر داشت که بعدها آنها را کنار گذاشت. همچنین گفته می‌شد که هواوی همزمان مشغول کار بر روی سه پروژه مرتبط با دستگاه‌های تاشو است که به مرور زمان موارد نامناسب و نارکارآمد در بخش طراحی حذف شدند.

هنوز مشخص نیست که هواوی چه زمانی قصد عرضه عمومی گوشی هوشمند تاشو خود را دارد اما فعلا می‌دانیم که این دستگاه احتمالا چیزی حدود 2600 دلار قیمت خواهد داشت. از سوی دیگر سامسونگ اعلام کرد که در اواخر ماه آپریل گوشی هوشمند Galaxy Fold خود را با قیمت 1980 دلار عرضه می‌کند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *