موبایل

گوشی هوشمند هواوی P30 Pro از نمایشگر خمیده OLED بهره می‌برد

P30 Pro

کمپانی هواوی پرونده عرضه گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود برای سال میلادی جاری را بسته و اکنون بسیاری از کاربران و طرفداران این تولیدکننده چینی موفق منتظرند تا اطلاعاتی در خصوص مدل‌های جدید از سری گوشی‌های رده بالای P که سال میلادی آینده عرضه خواهند شد، بدست آورند. متاسفانه هنوز شایعات و اخبار زیادی در خصوص این دستگاه‌ها منتشر نشده است.

براساس گفته‌های یک منبع آشنا، به نظر می‌رسد گوشی هوشمند P30 Pro از صفحه نمایش OLED خمیده به همراه یک ناچ بهره خواهد برد. حساب کاربری توییتر UniverseIce که یکی از فاش کنندگان چینی معتبر محسوب می‌شود اعلام کرده که نمایشگری که در پی30 پرو به کار گرفته می‌شود توسط ال‌جی یا BOE تامین خواهد شد. برخی دیگر بر این اعتقاد هستند که صفحه نمایش این گوشی از یک حفره برخوردار خواهد بود تا دوربین جلو درون آن قرار بگیرد.

همان طور که می‌دانید طراحی ناچ در بالای صفحه نمایش یکی از ترندهای داغ سال جاری در دنیای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. تولیدکنندگان دوربین جلو و حسگرهایی که در بخش جلویی گوشی قرار می‌گیرند را بر روی این شیار باریک قرار می‌دهند. این طراحی راهکاری برای سازندگان بود تا ضمن عدم افزایش ابعاد گوشی‌ها، از صفحات نمایش بزرگتری بهره ببرند. ناچ معمولا در بخش میانی و بالای صفحه نمایش قرار گرفته و دوربین جلو و سنسورها را بر روی خود جای می‌دهد.

اما تکنولوژی جدید حفره در صفحه نمایش رویکردی جدید است که توسط سامسونگ و هواوی مورد استفاده قرار گرفته و دوربین جلو مستقیما درون صفحه نمایش به کار گرفته می‌شود. اما براساس گزارشات منتشر شده به نظر می‌رسد P30 Pro هنوز هم از طراحی ناچ رایج استفاده نموده و هواوی قصد بهره‌گیری از پنل‌های صفحه نمایش جدید را ندارد.

البته هنوز هیچ چیزی توسط هواوی تایید یا رد نشده و ممکن است در طول زمان خیلی از موارد دچار تغییر شوند. از سوی دیگر به احتمال زیاد شاهد نسخه‌های مختلفی از P30  شامل P30 Pro خواهیم بود.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *