موبایل

پتنتی جدید شباهت‌ طراحی آیفون‌های جدید اپل به پرچمداران چینی را نشان می‌دهد

اپل

بدون شک اپل چند ترند جدید را در زمینه طراحی گوشی‌های هوشمند مدرن ارائه داده که برخی استانداردهای این صنعت را دچار تغییر کرده است. از این جمله می‌توان به حذف جک هدفون 3.5 میلی‌متری و ناچ یا بریدگی بالایی صفحه نمایش اشاره نمود. اگر نگاهی به بازار گوشی‌های هوشمند بیندازید متوجه می‌شوید که بسیاری از تولیدکنندگان از زبان طراحی اپل الهام گرفته‌اند.

اما براساس پتنت جدیدی که توسط مای‌اسمارت‌پرایس منتشر شده به نظر می‌رسد اپل در حال کار بر روی یک زبان طراحی جدید است که باعث می‌شود آیفون‌های جدید شباهت زیادی به گوشی‌های هوشمند پرچمدار کمپانی‌های چینی نظیر هواوی، اوپو، ویوُ، آنر و وان‌پلاس داشته باشد.

سال گذشته و کمی قبل از آن کمپانی‌های چینی بر روی پوشش‌های نهایی میکرو و نانویی کار کرده‌اند که یک جلوه رنگین‌کمانی، شیب رنگی و فرم‌های مختلفی از تکنیک‌های تغییر روشنایی رنگ را ارائه داده و هنگامی که کاربر گوشی خود را چرخانده و در زوایای مختلفی قرار می‌دهد تنوعی از رنگ‌های جذاب و خاص را شاهد خواهد بود. این تکنیک جدید را می‌توان در دستگاه‌هایی مانند Vivo Nex، Huawei Mate 20 Pro و OnePlus 6T مشاهده نمود.

اپلاپل

در پتنت جدیدی که منتشر شده می‌توان دریافت که شاسی اصلی گوشی از حفره‌های مخصوصی بهره می‌برد که توسط تراشکاری CNC ایجاد شده و علاوه بر این چندین روش سندبلاست پس از اتمام فرآیند تراشکاری باعث می‌شود تا سطح صاف و صیقلی گوشی هنگام تغییر زاویه در برابر نور محیط جلوه‌های رنگی مختلفی را از خود به نمایش بگذارد.

اپل به دنبال جایگزینی تکنیک‌های متداول سندبلاستینگ با روش استفاده از مهره‌های سرامیکی است. مهره‌های سرامیکی در اندازه‌های به خصوص با برخورد سریع به حفره‌های کوچک روی سطح بیرونی گوشی آنها را به شکل الگوهای خاصی درمی‌آورند. این فرآیند به منظور بدست آمدن یک سطح بیرونی طرح‌دار به منظور ایجاد جلوه‌های رنگی مختلف کنترل شده انجام می‌شود.

انتظار می‌رود آیفون‌های جدید اپل از این قابلیت جدید و جذاب بهره ببرند.

منبع: wccftech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *