موبایل

پتنت جدید مایکروسافت یک دستگاه تاشو ویندوز 10 را نشان می‌دهد

تاشو

پتنت جدیدی توسط کمپانی مایکروسافت به ثبت رسیده که دستگاهی با فرم فاکتور جدید را نشان می‌دهد. در این پتنت دستگاهی را شاهد هستیم که از یک نمایشگر قابل خم شدن به منظور ارائه قابلیت تاشو و بهره‌وری بالاتر بهره می‌برد. به گفته مایکروسافت این تکنولوژی برای دستگاه‌های قابل حمل مانند لپ‌تاپ‌ها، گجت‌های پوشیدنی و سایر لوازم الکترونیکی مصرفی مناسب خواهد بود.

اگر اخبار محصولات مایکروسافت را دنبال کنید حتما می‌دانید که مدت‌هاست شایعاتی پیرامون در دست ساخت بود یک دستگاه سرفیس مجهز به دو صفحه نمایش با اسم رمز Andromeda توسط این غول فناوری در فضای مجازی منتشر می‌شود.

پتنت جدید مایکروسافت تاکید ویژه‌ای بر روی امکان به کارگیری دو صفحه نمایش در یک دستگاه دارد، به طوری که دو صفحه نمایش با یک لولای ویژه به یکدیگر متصل می‌شوند. پتنت مذکور همچنین نشان می‌دهد که فناوری نمایشگر قابل خم شدن مایکروسافت از چندین لایه متشکل از لولاها بهره می‌برد که هیچ کدام قابل رویت نیستند.

مایکروسافت در ادامه تکنولوژی چندلایه‌ای و قابل خم شدن صفحه نمایش را در دستگاه‌های الکترونیکی شرح می‌دهد. به گفته این کمپانی دستگاهی با قابلیت خم شدن که در این پتنت نشان داده شده در واقع از تکنیک انباشتن صفحات نمایش انعطاف‌پذیر بهره می‌برد.

لایه پشتیبان در مجموعه صفحات نمایش انعطاف‌پذیر از یک یا دو بخش نگهدارنده برخوردار هستند؛ بدنه اصلی که از یک یا دو جز نگهدارنده تشکیل شده و یک یا چند جز نگهدارنده بدنه که به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا در به عنوان اتصال قابل جابجایی با یک یا چند بخش نگهدارنده مجموعه صفحه نمایش انعطاف پذیر مورد استفاده قرار بگیرند.

توجه داشته باشید که پتنت‌ها همیشه به دستگاه‌های نهایی تبدیل نشده و ممکن است هیچگاه به تولید نرسند. اما براساس شایعات، مایکروسافت در حال کار بر روی دستگاهی با قابلیت پشتیبانی از نسخه کامل ویندوز 10 در فرم فاکتور تاشو می‌باشد.

منبع: windowslatest

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *