موبایل

گوشی هوشمند سامسونگ مجهز به دوربین چهارتایی امسال عرضه می‌شود

دوربین

باتوجه به ابعاد گوشی‌های هوشمند معمولا سنسورهای استفاده شده برای ماژول دوربین باید کوچک باشند. این محدودیت اندازه نقش بسیار تاثیرگذاری بر روی قابلیت‌ها و سطح عملکرد سنسور می‌گذارد. به همین دلیل است که جدیدا کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند از دو یا حتی سه دوربین استفاده می‌کنند تا به نوعی اثرات منفی این محدودیت را کاهش دهند.

بنظر می‌رسد استفاده از سه دوربین در گوشی‌های هوشمندی مانند هواوی P20 Pro کافی نبوده و سامسونگ قصد دارد پا را فراتر گذاشته و یک گوشی هوشمند با چهار دوربین را روانه بازار کند. تعداد بیشتر دوربین‌ها نه تنها معایب ابعاد کوچک سنسورها را تا حدودی جبران می‌کند بلکه به کاربر اجازه می‌دهد تصاویری را با گوشی موبایلش ثبت کند که تا پیش از این فقط توسط دوربین‌های بزرگ و حرفه‌ای مانند DSLR و بدون آینه میسر بودند.

براساس توییتی که توسط حساب کاربری آیس یونیورس منتشر شده، ظاهرا این گوشی هوشمند با دوربین چهارگانه خود همین امسال به بازار عرضه خواهد شد.

دوربین

جالب است که سامسونگ قصد دارد این چینش پیچیده از دوربین‌ها را بر روی دستگاهی که به سختی می‌توان عنوان پرچمدار را بر روی آن گذاشت ارائه کرده و جالب‌تر اینکه این اتفاق در سال میلادی جاری رقم خواهد خورد. در واقع سامسونگ عادت دارد دو گوشی هوشمند پرچمدار را هر سال به بازار عرضه کند؛ یکی از این محصولات در سری Galaxy S و دیگری در سری Galaxy Note ارائه می‌شوند.

به همین دلیل با توجه به قصد سامسونگ برای عرضه چنین گوشی هوشمندی در سال جاری، هنوز مشخص نیست که این محصول در کدام سری از محصولات این تولیدکننده کره‌ای جای خواهد گرفت.

البته این احتمال نیز دور از ذهن نیست که گوشی هوشمند جدید سامسونگ با دوربین چهارتایی در نهایت همان گوشی تاشو جنجالی این شرکت باشد. این گوشی که سرانجام توسط سامسونگ تایید شد قرار است امسال به طور رسمی معرفی شود.

 

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *