موبایل

Corning گلس‌های ویژه صفحات نمایش تاشو را تولید می‌کند

Corning

از آنجایی که تکنولوژی صفحات نمایش تاشو و انعطاف پذیر در ابتدای مسیر قرار داشته و این نوع از پنل‌ها بدون شک آسیب پذیری بالایی را از خود نشان می‌دهند، یکی از دغدغه‌های هر کاربری که به سراغ خرید گوشی‌های هوشمند تاشو می‌رود قابلیت دوام صفحه نمایش آن می‌باشد. کمپانی Corning که در زمینه تولید شیشه‌های محافظ بادوام تحت برند Gorilla Glass سابقه فعالیت طولانی و درخشانی دارد، به تازگی اعلام کرده که در حال تولید گلس‌های ویژه‌ای برای به کارگیری بر روی صفحات نمایش گوشی‌های هوشمند تاشو می‌باشد.

جان باین، مدیر عمومی شرکت Corning در مصاحبه‌ای با وب سایت Wired اعلام کرده که نسخه‌ای ویژه از شیشه محافظ خود را برای استفاده در گوشی‌های هو.شمند تاشو ظرف دو سال آینده تولید خواهد نمود. وی همچنین افزود که تولید شیشه‌ای با ضخامت کافی که به خوبی همراه با صفحه نمایش گوشی خم شود و در عین حال از استحکام خوبی نیز برخوردار باشد یک چالش اصلی محسوب می‌شد که خوشبختانه تیم طراحی و مهندسی کورنینگ به خوبی از پس آن برآمده‌اند.

Corning

باین اشاره کرد که کمپانی Corning به دنبال شعاع خمیدگی مناسبی در حد 3 تا 5 میلی‌متر برای شیشه‌های محافظ با ضخامت تنها 0.1 میلی‌متر بوده است. این شیشه‌ها باعث می‌شوند تا یک گوشی هوشمند تاشو علیرغم استفاده از شیشه‌های محافظ جدید کورنینگ در بخش بیرونی، ضخامت مناسب 6 تا 10 میلی‌متری را ارائه دهد.

چالش اصلی از لحاظ فنی این است که ما باید ضمن حفظ قابلیت خمش با شعاع 3 تا 5 میلی‌متری، این تضمین را ایجاد کنیم که شیشه به خوبی از صفحه نمایش و گوشی محافظت خواهد نمود. این مسیری است که در آن گام برداشته‌ایم.

گوشی‌های هوشمند تاشویی مانند گلکسی فولد سامسونگ و میت ایکس هواوی که اخیرا رونمایی شدند از صفحات نمایش پلاستیکی استفاده می‌کنند تا ضمن ارائه قابلیت انعطاف‌پذیری، مقاومت مناسبی را نیز در برابر خراشیدگی از خود نشان دهند.

منبع: ubergizmo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *