موبایل

Nokia 8.1 Plus از دوربین جلو تعبیه شده درون نمایشگر بهره می‌برد

Nokia 8.1 Plus

اگر در سال 2018 طراحی ناچ در قسمت بالایی گوشی‌های هوشمند به یکی از ترندهای داغ این بازار تبدیل شده بود، ظاهرا در سال 2019 این اتفاق برای حفره‌های دوربینی که درون صفحه نمایش تعبیه می‌شوند رخ خواهد داد. تولیدکنندگان صفحات نمایش به راهکاری جدید به منظور افزایش ابعاد صفحه نمایش و در عین حال ثابت نگه داشتن ابعاد کلی گوشی دست پیدا کرده‌اند.

در این روش جدید آنها حفره‌ای که دوربین جلو درون آن کار گذاشته خواهد شد را مستقیما در صفحه نمایش قرار داده و با حذف شدن ناچ بالایی، فضای کافی برای ارائه بالاترین نسبت صفحه نمایش به بدنه ممکن مهیا می‌شود. به نظر می‌رسد کمپانی HMD Global نیز در گوشی هوشمند جدید خود تحت عنوان Nokia 8.1 Plus قصد دارد از این فناوری استفاده نماید.

قابل ذکر است که تا به این لحظه چند کمپانی گوشی‌های هوشمند مجهز به این نوع از صفحات نمایش را روانه بازار کرده‌اند که از این بین می‌توان به سامسونگ و هواوی اشاره نمود. اما انتظار می رود در ماه‌های آینده این صفحات نمایش حفره‌دار را در گوشی‌های هوشمند بیشتری شاهد باشیم. براساس جدیدترین رندرهای منتشر شده از Nokia 8.1 Plus ظاهرا این محصول نیز به یک حفره مخصوص دوربین در صفحه نمایش مجهز خواهد بود.

حفره‌ای که درون صفحه نمایش به کار رفته در گوشه بالایی و سمت چپ گوشی قابل مشاهده بوده و به سازنده اجازه می‌دهد تا بخش جلویی محصول را با مقدار بیشتری صفحه نمایش پوشش دهد. حاشیه‌های اطراف نمایشگر 6.22 اینچی این گوشی هوشمند بسیار باریک بوده و تنها یک لوگوی کوچک از نوکیا را می‌توان در بخش پایینی صفحه نمایش دید.

همچنین دوربین دوتایی Nokia 8.1 Plus نیز از لنزهای زایس بهره برده و یک فلاش دوتایی به ثبت تصاویر باکیفیت در شرایط نوری نامطلوب به کاربر کمک می‌کند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *