موبایل

OPPO رویکردی جدید برای استفاده از نمایشگرهای حفره‌دار دارد

نمایشگرهای حفره‌دار

بدون شک یکی از ترندهایی که به سرعت در سال میلادی جاری در حال داغ است، صفحه نمایش‌های حفره‌دار هستند. براساس خبرهایی که طی 1 الی 2 ماه اخیر منتشر شده به نظر می‌رسد رفته رفته کمپانی‌های بیشتری به استفاده از این نوع صفحات نمایش در گوشی‌های هوشمند خود ترغیب می‌شوند.

در واقع نمایشگرهای حفره‌دار به عنوان راهکاری جایگزین برای ناچ بالایی صفحات نمایش رایج بود. برخی از کاربران طراحی ناچ را زشت و نامناسب می‌دانند و حتی برخی از تولیدکنندگان مطرح بازار مانند سامسونگ به طور کلی قید استفاده از آن را در محصولات خود زده‌اند.

نکته‌ای که در اینجا حائز اهمیت می‌شود این است که خب احتمالا دوربین‌ یا دوربین‌های جلو بر روی این حفره مخصوص قرار خواهند گرفت اما آیا این طراحی جدید هیچ قابلیت جدید دیگری را ارائه نمی‌دهد؟ به گفته وب‌سایت LetsGoDigital کمپانی OPPO پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که در آن می‌توان کاربردهای احتمالی از نمایشگرهای حفره‌دار را مشاهده نمود. یکی از این کاربردها قرار دادن اپلیکیشن دوربین درست در زیر حفره است تا هم حفره به شکل نامحسوس‌تری قابل رویت باشد و هم اینکه برنامه دوربین به آسانی در دسترس قرار بگیرد.

همچنین از این حفره می‌توان برای قرار دادن سایر اپلیکیشن‌های نیز استفاده کنید به طوری که اگر صفحه برنامه‌ها را جابجا کنید، اپلیکیشن دوربین در جای خود ثابت باقی‌مانده و سایر اپ‌ها جابجا می‌شوند. به گفته این وب‌سایت، کمپانی OPPO نخستین تولیدکننده‌ای نخواهد بود که قصد دارد استفاده‌های نوآورانه‌ای را از این نوع صفحات نمایش به کار ببرد. سامسونگ نیز در حال بررسی ایده‌هایی قابل اجرا در این نوع از نمایشگرها می‌باشد.

اگرچه هنوز نمی‌توان با قطعیت گفت که مدل‌های گلکسی اس10 از نمایشگرهای حفره‌دار بهره خواهند برد یا خیر، اما بدون شک در آینده‌ای نزدیک شاهد محصولاتی متفاوت با این طراحی جدید خواهیم بود. اما در خصوص کمپانی OPPO می‌توان گفت که معمولا پتنت‌های به ثبت رسیده به واقعیت تبدیل می‌شوند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *