موبایل

USB-C در iPhone 11 جایگزین پورت لایتنینگ می‌شود

USB-C در iPhone 11 جایگزین پورت لایتنینگ می‌شود

همان طور که اطلاع دارید زمانی که اپل از تبلت iPad Pro خود در سال 2018 رونمایی کرد، تغییرات گسترده‌ای را در آن می‌شد دید؛ چرا که اپل برای نخستین بار رابط اتصال انحصاری خود را کنار گذاشته و در عوض به سراغ یک رابط رایج و عمومی‌ مانند USB-C رفته بود. علاوه بر این، اپل در لپ‌تاپ‌های مک‌بوک جدیدش که به تازگی معرفی شده‌اند نیز تمامی پورت‌های اتصال قبلی را با انواع رایج و کاربردی‌تر USB-C و Thunderbolt 3 جایگزین نموده است.

اما سرنخ‌هایی وجود دارند که می‌گویند اپل احتمالا این سیاست جدید خود را در گوشی‌های هوشمند آیفون جدیدش نیز اعمال خواهد نمود. در واقع براساس توییتی که توسط رافائل موتون منتشر شده، به نظر می‌رسد این تغییرات در آیفون‌هایی که اپل برای سال 2019 در نظر دارد قابل اجرا خواهند بود. موتون تصویری را به اشتراک گذاشته که در آن می‌توان یک گوشی آیفون مجهز به نسخه بتا سیستم عامل iOS 13 را مشاهده نمود.

USB-C در iPhone 11 جایگزین پورت لایتنینگ می‌شود

همان طور که در تصویر می‌توانید ببینید آیکون یک کابل اتصال به کامپیوتر در صفحه نمایش آیفون وجود دارد که با کمی دقت می‌توان دریافت که این کابل از نوع USB-C می‌باشد. به گفته وب‌سایت معتبر ZDNet، یکی از دلایل صحت این ادعا می‌تواند وجود پورت‌های USB Type-C در مک‌بوک‌های جدید اپل باشد.

به هر حال این تغییر سیاست اپل در عدم بکارگیری پورت‌های انحصاری و USB-A در مک‌بوک‌های جدید و همچنین تبلت‌های آیپد پرو این شانس را تا حد زیادی بالا برده تا در آیفون‌های جدید این شرکت که چند ماه دیگر معرفی خواهند شد شاهد این تغییرات خوشایند باشیم. اپل تمایل زیادی به حفظ یکپارچگی در محصولاتش را دارد و همین می‌تواند یک دلیل محکم برای تعویض پورت‌های انحصاری آیفون با انواع رایج‌تر و کاربردی‌تر باشد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *