سایر گجت‌ها

آیپد ایر 10.5 اینچی و آیپد مینی 7.9 اینچی جدید معرفی شدند

آیپد ایر

اگر به خاطر داشته باشید طی ماه‌های گذشته شایعات مختلفی منتشر شدند که نشان می‌دادند اپل در حال کار بر روی تبلت‌های آیپد جدیدش است. این تبلت‌ها نمی‌توانستند در سری iPad Pro باشند چرا که اپل به تازگی از مدل‌های جدید آن رونمایی کرده بود. براساس این شایعات اپل قصد معرفی آیپدهای ارزان قیمتی با نمایشگرهای 10.2 و 10.5 اینچی را داشت.

ظاهرا این شایعات به واقعیت پیوسته‌اند و کمپانی اپل به طور رسمی از تبلت آیپد ایر 10.5 اینچی و نسخه بهبود یافته از آیپد مینی 9.7 اینچی خود را معرفی کرد. پیش‌تر نیز شایعاتی در خصوص نسخه بروز شده آیپد مینی مطرح شده بود که اپل پس از چند سال این کار را انجام داد.

آیپد ایر 10.5 اینچی تازه معرفی شده از طراحی کاملا جدیدی مانند آیپد پروها بهره نبرده و از یک نمایشگر 10.5 اینچی، قابلیت امنیتی Touch ID و چیپست قدرتمند A12 Bionic بهره می‌برد. توجه داشته باشید که این چیپست در آیفون‌های 2018 اپل نیز به کار گرفته شد اما مدل قوی‌تر آن یعنی A12X Bionic که در تبلت‌های آیپد پرو 2018 مورد استفاده قرار گرفت در آیپد ایر جدید وجود ندارد.

iPad Air جدید اپل همچنین از Smart Keyboard و Apple Pencil نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین اگر نیازی به عملکرد بالا و نمایشگر بزرگتر آیپد پرو نیازی ندارید، آیپد ایر جدید اپل می‌تواند با قیمت ارزان‌تر 499 دلاری خود گزینه مناسب‌تری به حساب آید.

آیپد ایر

اما آیپد مینی جدید و به روز شده اپل نیز به عنوان کوچکترین تبلت سری آیپد علیرغم وجود شایعاتی که حاکی از تصمیم اپل برای توقف تولید مدل‌های جدید این سری، معرفی شده است. طبیعتا نباید انتظار تغییرات ظاهری خاصی را داشته باشید. اپل این بار از چیپست A12 Bionic استفاده نموده و در سایر بخش‌ها نمی‌توان تغییرات گسترده‌ای را شاهد بود.

آیپد مینی بروز شده نیز از Apple Pencil پشتیبانی می‌کند و با قیمت 399 دلاری خود یک انتخاب عالی برای دانش آموزان و افرادیست که به یک تبلت کوچک و جمع و جور نیاز دارند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *