سایر گجت‌ها

اطلاعات دوربین Leica Q2 پیش از معرفی رسمی فاش شد

Leica Q2

اگر جزو طرفداران برند لایکا باشید احتمالا مدت‌هاست منتظر عرضه جانشینی برای دوربین Leica Q هستید. تقریبا چهار سال از عرضه این دوربین دیجیتال می‌گذرد و حالا به نظر می‌رسد زمان مناسبی برای این کمپانی است تا جانشین خوبی را برای تکرار موفقیت مدل قبلی روانه بازار کند. ظاهرا لایکا نیز به خوبی از این موضوع باخبر بوده و قصد دارد در تاریخ ششم مارس سال میلادی جاری مدل جدید Leica Q2 را رونمایی کرد. اما متاسفانه یا خوشبختانه اطلاعات این دوربین پیش از معرفی رسمی در فضای مجازی لو رفته است!

تصاویر منتشر شده از دوربین Leica Q2 نشان می‌دهند که این مدل نیز مشابه مدل قبلی طراحی شده و بسیاری از المان‌های این بخش در مدل جدید نیز دیده می‌شود. البته تغییرات ظاهری جزیی مانند لوگوی جدید Q2 نیز در تصاویر دیده می‌شوند. باتوجه به تصاویر می‌توان امیدوار بود که مطابق شایعات منتشر شده قبلی، دوربین جدید لایکا از قابلیت ضدآب و یا حداقل مقاومت بالاتری نسبت به شرایط محیطی نامساعد برخوردار باشد.

از آنجایی که تغییرات خاصی را در بخش ظاهری و طراحی دوربین Leica Q2 شاهد نیستیم پس به احتمال زیاد غافلگیری‌هایی را در بخش مشخصات فنی و در واقع درون دوربین باید انتظار داشت.

لایکا برای این دوربین از یک حسگر با دقت 47 مگاپیکسلی استفاده کرده و این در حالیست که مدل قبلی یک حسگر 24 مگاپیکسلی را در اختیارتان قرار می‌داد. دوربین جدید لایکا از قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K نیز پشتیبانی می‌کند. توجه داشته باشید که لایکا هنوز هیچ کدام از این مشخصات و ویژگی‌ها را به طور رسمی تایید و یا رد نکرده است.

به هر حال این بهبودها کاملا منطقی بوده و شانس اینکه در دوربین Leica Q2 حضور داشته باشند کاملا وجود دارد. خوشبختانه تا زمان رونمایی رسمی این دوربین در تاریخ 6 مارس فاصله‌ زیادی نداریم.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *