سایر گجت‌ها, سخت‌افزار

انویدیا دیگر برای 3D Vision درایوری منتشر نخواهد کرد

3D Vision

کمپانی انویدیا به طور رسمی اعلام کرد که دیگر هیچ درایور جدیدی برای محصولات 3D Vision منتشر نخواهد شد و در واقع ماه آینده میلادی پشتیبانی نرم‌افزاری از این محصولات که به صورت درایورهای GeForce Game Ready ارائه می‌شد به پایان خواهد رسید.

براین اساس آخرین نسخه از درایور مذکور تحت نسخه Release 418 در ماه آپریل ارائه خواهد شد و از آن پس دیگر پشتیبانی نرم‌افزاری از محصولات 3D Vision صورت نخواهد گرفت. البته تیم پشتیبانی انویدیا در آپریل 2020 مشکلات فنی محصولات این سری را در همان نسخه 418 برطرف می‌کنند اما نسخه جدیدی ارائه نخواهد شد.

قابل ذکر است که این محصول در سال 2008 توسط انویدیا عرضه شد و در واقع شامل یک عینک، یک دستگاه ساطع کننده اشعه مادون قرمز و همچنین صفحات نمایش LCD با نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی می‌شد. همچنین کاربران می‌توانستند از بین مانیتورهای CRT، 3LCD و پروژکتورهای DLP سازگار نیز موارد دلخواهشان را برای استفاده از عینک تری‌دی ویژن انتخاب کنند.

هر کدام از لنزهای عینک 3D Vision قادرند با نرخ تازه‌سازی 60 هرتزی کار کنند که در نهایت یک تجربه سه‌بعدی به صورت 120 هرتزی را بر روی محتوای قدیمی با کیفیت و سه‌بعدی ارائه می‌دهند. کاربر تصاویری را می‌بیند که انگار دارای عمق هستند و صفحه نمایش در واقع حکم پنجره‌ای را دارد که آنها را به سرزمینی خیالی برده است.

در سال 2011 انویدیا 3D Vision 2 kit را به همراه عینک‌های جدید و ارتقا یافته ارائه کرد که از لنزهایی با ابعاد 20 درصد بزرگتر و همچنین راحتتری نسبت به مدل قبلی بهره برده و میدان دید بیشتری را به کاربر ارائه می‌دادند. پشتیبانی از وضوح تصویر 1080P به ازای هر شیشه و همچنین کاهش شبح تصاویر از جمله بهبودهای صورت گرفته در نسخه جدید عینک تری‌دی ویژن انویدیا بودند.

منبع: wccftech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *