سایر گجت‌ها

تعمیر ایرفون‌های AirPods 2 اپل غیرممکن است

AirPods 2

همان طور که می‌دانید اپل ایرفون های AirPods 2 خود را ماه گذشته عرضه کرد و حالا وب‌سایت معتبر iFixit نیز طبق معمول این دستگاه را کالبدشکافی کرد تا اجزای داخلی آن را فاش کند. در این کالبدشکافی می‌توان دریافت که از نظر طراحی بهبود خاصی در نسل جدید ایرفون‌های AirPods اپل صورت نگرفته و تنها یک کویل شارژ بی‌سیم درون کیس به آن اضافه شده است.

ایرپادهای قدیمی از نظر تعمیرپذیری بسیار دشوار بوده و تقریبا در دسته غیرممکن‌ها طبقه‌بندی شدند و حالا به گفته iFixit ظاهرا AirPods 2 اصلا به هیچ عنوان قابل تعمیر نبوده و به نظر می‌رسد به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که نتوان آنها را تعمیر کرد. در کالبدشکافی انجام گرفته می‌توان فهمید که هیچ اجزای سخت‌افزاری بدون آسیب زدن به دستگاه قابل دسترسی نبوده و بدین ترتیب نسل جدید ایرپادزهای اپل نیز از نظر تعمیرپذیری در دسته غیرممکن‌ها قرار می‌گیرند.

این وب‌سایت به دومین نسل از ایرفون‌های بی‌سیم اپل امتیاز 0 از 10 را در زمینه قابلیت تعمیرپذیری اختصاص داده است. در روند کالبدشکافی این واقعیت مشخص شد که بدون آسیب وارد کردن به قاب بیرونی ایرفون امکان دسترسی به اجزای سخت‌افزاری وجود ندارد. علاوه بر این iFixit معتقد است وکیوم بودن باتری‌ها موجب کاهش طول عمر ایرفون‌ها خواهد شد و عملا آنها را به یک کالای مصرفی و غیرقابل استفاده مجدد تبدیل می‌کند.

این کالبدشکافی همچنین مشخص کرد که AirPods 2 اپل از یک باتری با مدل A1596 و ولتاژ 3.81 ولتی و ظرفیت 398 میلی‌آمپرساعتی با توان 1.52 وات‌ساعت بهره می‌برد. برجسته‌ترین ویژگی‌های ایرفون جدید اپل شامل پشتیبانی از قابلیت Hey Siri، قاب با قابلیت شارژ بی‌سیم، چیپ صوتی جدید H1 و بهبودهایی در عملکرد و ارتباطات می‌شود. اپل ایرفون‌های جدیدش را به همراه کیس اختیاری با قیمت 199 دلاری عرضه نموده است اما کاربران می‌توانند کیس شارژر بی‌سیم را به صورت جداگانه با قیمت 79 دلار خریداری نمایند.

منبع: gadgets.ndtv

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *