سایر گجت‌ها

پاناسونیک دوربین‌های بدون آینه فول‌فریم Lumix S خود را معرفی کرد

فول‌فریم

برای مدتی طولاتی کمپانی سونی تسلط کاملی بر بازار دوربین‌های بدون آینه فول فریم داشت، چرا که آنها تنها تولیدکننده بزرگی بودند که چنین محصولاتی را ارائه می‌دادند. اما با گذشت زمان کمپانی‌های دیگری نیز وارد این بازار شدند به طوری که اگر چند ماه گذشته بازار این نوع از دوربین‌ها را در نظر بگیرید متوجه می‌شوید که هم نیکون و هم کنون دوربین‌های بدون آینه فول فریم خود را به بازار عرضه نموده‌اند.

اما ظاهرا این دو کمپانی تنها بازیکنان جدید این بازار نبوده و پاناسونیک نیز از دو دوربین بدون آینه Full-Frame خود رونمایی کرده است. این مدل‌ها Lumix S1 و S1R نام داشته و صرفا محصولاتی برای اعلام حضور پاناسونیک در این بازار جدید و رو به رشد محسوب نمی‌شوند. یکی از نکات جالب در خصوص دوربین‌های بدون آینه فول‌فریم Lumix S این شرکت، همکاری کمپانی معتبرLeica  در زمینه طراحی و ساخت آنها می‌باشد.

این همکاری بدان معنی است که هر دو دوربین از مانت L برخوردار خواهند بود، بنابراین کاربران می‌توانند علاوه بر لنزهای سازگار با این مانت، از لنزهای پاناسونیک نیز بهره‌مند شوند. از آنجایی که رابطه‌ همکاری پاناسونیک و لایکا سابقه چندساله دارد، این موضوع چندان غافلگیرکننده محسوب نمی‌شود.

از نظر مشخصات فنی، دوربین‌های Lumix S1 و Lumix S1R به ترتیب از یک سنسور با دقت 24 و 47 مگاپیکسلی برخوردار می‌باشند. این سنسور امکان فیلمبرداری با وضوح 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه را داشته و به لطف سیستم لرزشگیر تصویر دوگانه، تصاویر ثبت شده کاملا شفاف خواهند بود. همچنین منظره‌یاب الکترونیکی این دوربین براساس شایعات منتشر شده از رزولوشن بالاتری نسبت به موارد استفاده شده در Nikon Z7 یا Canon EOS R خواهد داشت.

متاسفانه هنوز اطلاعات زیادی در خصوص مشخصات فنی دوربین‌های بدون آینه فول‌فریم Lumix S منتشر نشده اما انتظار می‌رود تا این دوربین‌های جدید پاناسونیک در بهار سال میلادی 2019 به بازار عرضه شوند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *