سایر گجت‌ها

دوربین‌های جدید EOS R به لرزشگیر IBIS مجهز خواهند بود

canon_eos_rp

داشتن دستانی بدون لرزش بدون شک به ثبت تصاویری می‌انجامد که تفاوت زیادی را با تصاویر تار و معمولی نشان می‌دهند. اما این که یک فرد بتواند در هر شرایطی دستان خود را ثابت و بدون لرزش نگه داشته باشد عملا بسیار دشوار و حتی غیرممکن است، به همین دلیل فناوری لرزشگیر تصویر در دنیای دوربین‌های دیجیتال مطرح شد.

خبر خوب اینکه اگر قصد خرید یک دوربین از سری بدون آینه EOS R کنون را دارید، این کمپانی به طور رسمی تایید کرد که مدل‌های جدید این سری به لرزشگیر تصویر درون بدنه‌ای یا اصطلاحا IBIS مجهز خواهند بود که بسیار عالیست.

براساس مصاحبه‌ای که به تازگی چند تن از مدیران اجرایی ارشد کنون با نشریه Amateur Photographer انجام داده‌اند به نظر می‌رسد این تولیدکننده ژاپنی در مدل‌های جدید و آینده از سری دوربین‌های بدون آینه EOS R چنین قابلیتی را ارائه می‌کند تا عکاسانی که به دنبال ثبت شارپ‌ترین و شفاف‌ترین تصاویر هستند با استفاده از آن روند آسان‌تری را تجربه کنند.

در متن مصاحبه آمده است:

در خصوص قابلیت IBIS ما به دنبال به کارگیری آن در محصولات آینده هستیم. به اعتقاد ما حضور موثر IBIS در کنار لرزشگیرهای تصویر اپتیکال که در لنزهای کنون وجود دارد می‌تواند به ثبت تصاویری بسیار دقیق و شارپ کمک شایانی کند. بدون تردید IBIS یک قابلیت بسیار عالیست که فارغ از نوع لنزی که به دوربین خود متصل نموده‌اید می‌تواند عمل لرزشگیری تصاویر را به نحو احسن انجام دهد.

این در حالیست که اگر قصد استفاده از قابلیت لرزشگیر تصویر به کار رفته در لنزهای عکاسی را داشته باشید باید حتما از همین نوع لنزها استفاده کنید که معمولا قیمت بالاتری نیز دارند و ممکن است همیشه در دسترس نیز نباشند.

شایان ذکر است که کمپانی کنون هنوز در خصوص مدل‌های آینده سری EOS R و اینکه کدام یک از آنها به چنین قابلیتی مجهز خواهند بود صحبتی نکرده است.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *