سایر گجت‌ها

کانن دوربین بدون آینه EOS R را به طور رسمی معرفی کرد

Canon EOS R

شایعات مختلفی پیرامون تصمیم کانن برای عرضه یک دوربین بدون آینه یا Mirrorless جدید منتشر شده بود و برای آن دسته از کاربرانی که به دوربین‌های این تولیدکننده ژاپنی خوش‌نام علاقه خاصی دارند، باید بگوییم کانن به طور رسمی از جدیدترین دوربین بدون آینه خود تحت عنوان EOS R رونمایی کرد.

همان‌طور که در شایعات نیز به آن اشاره شده بود، این دوربین بدون آینه از یک سنسور فول فریم برخوردار است. البته وقتی سونی دوربین‌های بدون آینه و فول فریم خود را عرضه کرده و نیکون، رقیب اصلی Canon نیز دو دوربین فول فریم بدون آینه Z6 و Z7 را اخیرا معرفی کرده، اصلا تعجبی ندارد که کانن نیز محصولی جدید را در این حوزه تولید کند.

همانند دوربین‌های سری زد نیکون، EOS R از مانت جدید RF برخوردار خواهد بود. قطر دهانه این مانت با مانت EF یکسان بوده اما فواصل کانونی را ارائه می‌دهد. کانن در این دوربین از یک سنسور CMOS با دقت موثر 30.3 مگاپیکسل استفاده کرده که از یک پردازشگر تصویر قدرتمند DIGIC 8 بهره می‌برد. دوربین بدون آینه جدید کانن قادر است حداکثر سرعت عکاسی پیاپی 8 فریم بر ثانیه و فیلمبرداری 4K با سرعت 30FPS را در اختیار کاربر قرار دهد.

دوربین بدون آینه EOS R همچنین از سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS بهره می‌برد؛ این سیستم به شما امکان انتخاب دستی از بین 5655 نقطه فوکوس را به منظور ثبت تصاویری شارپ و شفاف می‌دهد. بازه حساسیت ISO دوربین از 100 تا حداکثر 40000 بوده و کاربر را قادر می‌سازد تا در محیط‌های کم‌ نور عکس‌های بهتری بگیرد. قابلیت بلوتوث، وای‌فای و مقاومت در برابر گرد و غبار و شرایط جوی نامناسب از جمله امکانات این دوربین محسوب می‌شوند.

از نظر قیمتی البته این دوربین با این سطح از امکانات برایتان چندان ارزان تمام نخواهد شد! برای خرید بدنه دوربین فول فریم بدون آینه جدید کانن باید مبلغی در حدود 2300 دلار بپردازید. اگر به دنبال یک لنز مناسب به همراه دوربین هستید می‌توانید لنز باندل RF 24-105mm F4 L IS USM را به همراه بدنه دوربین با قیمت 3400 دلار تهیه کنید. انتظار می‌رود دوربین جدید Canon در ماه اکتبر روانه بازار شود.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *