سایر گجت‌ها

دوربین فول‌فریم Leica Q2 با قیمت 5000 دلاری معرفی شد

Leica Q2

اگر به خاطر داشته باشید در سال 2015 کمپانی Leica از دوربین حرفه‌ای خود تحت عنوان Leica Q رونمایی کرد. این دوربین نشان دهنده یک مسیر جدید و هیجان انگیز بود که از سوی این کمپانی انتخاب شد و محصول جدیدشان قرار بود با رقبای قدرتمندی مانند Sony RX1 و Fujifilm X100 رقابت کند. این دو دوربین کامپکت حرفه‌ای جزو بهترین دوربین‌های معرفی شده در آن زمان بودند که عملکرد بسیار خوبی را به کاربرانی که تمایل به استفاده از دوربین‌های جمع و جور و سبک وزن داشتند ارائه می‌کردند.

اما اگر دوربین Leica Q را دوست داشتید و با این حال آرزو می‌کردید کاش با یک مدل جدید و ارتقا یافته اندک نواقص مدل قبلی نیز برطرف می‌شد باید بگوییم خوش شانس هستید چرا که کمپانی لایکا به طور رسمی از دوربین فول‌فریم جدید خود تحت عنوان Leica Q2 رونمایی کرد.

این کمپانی پیش‌تر نیز به طرفداران خود اطلاع داده بود که عرضه این دوربین زمان‌بر خواهد بود و حالا پس از گذشت چهار سال سرانجام این اتفاق افتاد. Leica Q2 از یک لنز ثابت 28 میلی‌متری از نوع Summilux ASPH برخوردار است که حداکثر بازشدگی دریچه دیافراگم f/1.7 را ارائه می‌کند. این لنز به اندازه کافی برای ثبت تصاویر از مناظر طبیعی عریض بوده و در عین حال برای زمانی که می‌خواهید تصاویر خیابانی و پرتره ثبت کنید نیز فاصله کانونی مناسبی را در اختیارتان قرار خواهد داد.

لایکا همچنین در دوربین Leica Q2 خود از یک حسگر فول‌فریم با دقت قابل توجه 47.3 مگاپیکسلی استفاده کرده که قادر است فواصل کانونی مختلفی را شبیه‌سازی کند. این یعنی اگر فاصله کانونی ثابت 28 میلی‌متری برای کاربری شما نامناسب بود می‌توانید با استفاده از این قابلیت سنسور فواصل کانونی 35، 50 و 70 میلی‌متری نیز دسترسی داشته باشید.

دوربین جدید لایکا از قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه برخوردار بوده و همچنین فیلم‌های فول اچ‌دی نیز با سرعت بسیار بالای 120 فریم بر ثانیه ضبط می‌شوند.

لایکا این دوربین قدرتمند و البته جمع و جور را با قیمت 5000 دلاری عرضه خواهد کرد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *