سایر گجت‌ها

دوربین Leica M10-D بدون صفحه نمایش عرضه می‌شود

Leica M10-D

اگر به دوربین‌های دیجیتالی که این روزها روانه بازار می‌شوند نگاهی بیندازید بلافاصله متوجه خواهید شد که تمامی آنها از یک صفحه نمایش در قسمت عقب برخوردار هستند. در واقع یکی از نقاط قوتی که این نوع از دوربین‌های عکاسی را به محبوبیت رسانده همین صفحه نمایش‌های LCD هستند که کار عکاس را برای ثبت دقیق‌تر یک تصویر تمام عیار به نسبت دوربین‌های قدیمی به مراتب آسان‌تر نموده‌اند.

کاربر می‌تواند بلافاصله پس از ثبت هر عکس آن را در یک نمایشگر نسبتا بزرگ و با کیفیت مشاهده کند و اگر از نتیجه بدست آمده رضایت نداشت یک شات دیگر بگیرد.

اما به نظر می‌رسد کمپانی لایکا که یکی از بزرگان در زمینه تولید تجهیزات عکاسبی به حساب می‌آید، در تلاش است تا این روند استاندارد را به چالش بکشد. این کمپانی به تازگی از جدیدترین دوربین دیجیتال خود تحت عنوان Leica M10-D رونمایی کرد. این دوربین دیجیتال در کمال تعجب هیچ‌گونه صفحه نمایش در قسمت عقبی ندارد.

ظاهرا لایکا ترجیح داده از یک حلقه کنترل میزان نوردهی به جای نمایشگر استفاده کند. بدین ترتیب کاربر تمام تمرکز خود را بر روی ترکیب‌بندی و سوژه مورد نظرش معطوف خواهد نمود؛ حداقل به عقیده لایکا این گونه خواهد بود!

اما دوربین دیجیتال Leica M10-D از نظر ویژگی‌های مدرن و پیشرفته دیگر کم و کاستی خاصی ندارد. قابلیت وای‌فای داخلی در این دوربین امکان اتصال آن به اپلیکیشن اختصاصی لایکا را می‌دهد تا کاربر دوربین را به راحتی از طریق گوشی هوشمند خود کنترل نماید. این اپ در واقع حکم صفحه نمایش دوربین را داشته و به کاربر اجازه می‌دهد تصاویر ثبت شده را فورا به گوشی منتقل کند.

در بسیاری از موارد Leica M10-D شباهت بسیار زیادی به M10 دارد؛ البته به جز وای‌فای داخلی و حذف شدن صفحه نمایش. دوربین دیجیتال جدید لایکا از یک سنسور فول‌فریم با دقت 24 مگاپیکسل بهره برده و با قیمت گزاف 8000 دلاری عرضه می‌شود، اتفاقی که در دنیای محصولات لایکا اصلا بی‌سابقه نیست!

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *