سایر گجت‌ها

آیا گوگل به طور کامل از بازار تبلت‌ خارج خواهد شد؟

آیا گوگل به طور کامل از بازار تبلت‌ها خارج خواهد شد؟

همان طور که احتمالا می‌دانید گوگل امسال هیچ تبلت جدیدی را روانه بازار نکرد و این در حالیست که به احتمال زیاد این اتفاق در ماه‌های باقی‌مانده سال میلادی جاری نیز به وقوع نخواهد پیوست. براساس گزارشی جدید، ظاهرا گوگل هیچ قصدی برای تولید و عرضه یک محصول جدید در فرم تبلت را ندارد. گوگل می‌خواهد به طور کامل از بازار تبلت‌ خارج شود.

اگر وضعیت فعلی بازار تبلت‌ها را در نظر بگیرید این تصمیم گوگل احتمالا چندان شما را متعجب نخواهد ساخت، چرا که میزان فروش این محصولات مدتی هست که روندی کاهش داشته و جدیدترین تبلت عرضه شده توسط گوگل نیز نتوانست تغییری در شرایط بازار و به طور جز، در میزان فروش گوگل ایجاد نماید.

این غول فناوری سال گذشته تبلت Pixel Slate مجهز به سیستم عامل Chrome OS را روانه بازار نمود اما این تبلت حداقل آن‌طوری که گوگل انتظار داشت فروش خوبی را تجربه نکرد. مدتی بعد در خبرها داشتیم که گوگل بخش مربوط به تبلت‌های خود را کوچک‌تر نموده و این موضوع به خودی خود شانس دیدن یک تبلت جدید دیگر از سوی گوگل را به مراتب کاهش داد.

آیا گوگل به طور کامل از بازار تبلت‌ها خارج خواهد شد؟

براساس اطلاعاتی که وب‌سایت کامپیوترورلد از منابع نزدیک به گوگل شنیده، به نظر می‌رسید دو تبلت با ابعاد کوچک‌تر در حال ساخت باشند اما اوایل هفته گذشته مشخص که گوگل دیگر قصد تولید آنها را ندارد. در واقع گوگل اکنون تمرکز خود را بر روی لپ‌تاپ‌هایش معطوف نموده و قابل ذکر است که این تصمیم جدید گوگل بر روی سری گوشی‌های هوشمند پیکسل این شرکت تاثیری نخواهد داشت.

علاوه بر این، گوگل همچنان به تولید دستگاه‌های کانورتیبل 2 در 1 مانند پیکسل‌بوک علاقه‌مند است. این خبر که گوگل قصد ترک بازار تبلت‌ها را دارد روز گذشته در یک جلسه داخلی اعلام شد. کارمندانی که بر روی این پروژه‌ها مشغول کار بودند به سایر بخش‌های این کمپانی منتقل خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *