سایر گجت‌ها

Nikon D6 احتمالا به یک لرزشگیر حسگر داخلی مجهز خواهد بود

Nikon D6

دوربین‌های سری DX کمپانی نیکون همواره عکاسان حرفه‌ای و یا علاقه‌مندان بسیار جدی به دنیای عکاسی را مورد هدف قرار داده و در واقع برای خرید آنها یا باید از راه عکاسی کسب درآمد کنید و یا جزو اقشار مرفه به حساب آیید. اما شاید یکی از معدود ویژگی‌هایی که جای خالی آن در این دوربین‌ها حس می‌شد و بدون شک بسیاری از عکاسان حرفه‌ای را خوشحال خواهد نمود، وجود یک لرزشگیر تصویر مبتنی بر حسگر است که اصطلاحا لرزشگیر داخلی بدنه نیز نامیده می‌شود.

خبر خوب اینکه براساس گزارشی جدید که توسط وب‌سایت Nikon Rumors منتشر شده، به نظر می‌رسد دوربین فول‌فریم Nikon D6 از یک سیستم لرزشگیر حسگر داخلی برخوردار خواهد بود. برای آن دسته از کاربرانی که احتمالا نمی‌دانند کارکرد اصلی لرزشگیر تصویر چیست باید بگوییم که این سیستم‌ها معمولا به صورت داخلی(مبتنی بر حسگر) و یا به صورت بیرونی (به کار رفته بر روی لنز) وجود دارند.

اگر لرزشگیر مبتنی بر حسگر باشد یعنی کاربر هر لنزی که به دوربین متصل کند می‌تواند از مزایای بسیار عالی سیستم تثبیت کننده تصویر دوربین بهره ببرد، اما در صورتی که لرزشگیر بر روی لنز باشد کاربر باید با صرف هزینه بالاتر به خرید لنزهای مجهز به قابلیت لرزشگیر تصویر اقدام کنند که طبیعتا محدودیت‌هایی را از نظر امکان استفاده و بودجه ایجاد خواهد نمود.

اخیرا کمپانی‌های تولیدکننده دوربین‌های دیجیتال حرفه‌ای با به کارگیری این قابلیت بسیار موثر قدمی مثبت و رو به جلو را در دنیای عکاسی برداشته‌اند که قطعا با استقبال عکاسان مواجه خواهد شد. یکی از این دوربین‌ها Fujifilm X-H1 می‌باشد و حالا نیکون نیز با عرضه Nikon D6 احتمالا این کار را انجام خواهد داد که خبر بسیار خوبیست.

علاوه بر لرزشگیر حسگر داخلی، شایعات حاکی از آن هستند که Nikon D6 می‌تواند به یک حسگر 24 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه و همچنین زمان‌های نوردهی بلندتر مجهز باشد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *