کنسول‌های بازی

ایکس‌باکس نسل بعد با اسم رمز Anaconda در حال توسعه است

اسم رمز

اگرچه سرویس‌های استریمینگ بازی این روزها بسیار محبوب و پرطرفدار شده‌اند اما هنوز هم دوران کنسول‌های بازی فیزیکی به پایان نرسیده است. براساس اطلاعات منتشر شده کمپانی مایکروسافت در حال کار بر روی چند کنسول بازی است که احتمالا در سال‌های آینده روانه بازار خواهند شد. اطلاعات منتشر شده حاکی از آن هستند که این غول فناوری برای کنسول‌های بازی نسل بعد خود از اسم‌های رمز برگرفته از نام مارها استفاده خواهد نمود.

شاید به یاد داشته باشید که مایکروسافت برای کنسول بازی ایکس‌باکس وان خود اسم رمز Durango و برای ایکس‌باکس وان ایکس نیز اسم رمز Scorpio را انتخاب نموده بود. اما براساس گزارشی جدید به نظر می‌رسد کنسول ایکس‌باکس نسل بعد مایکروسافت با اسم رمز Anaconda توسعه خواهد یافت. انتظار می‌رود مایکروسافت دو کنسول بازی جدید را به عنوان پلتفرم‌های نسل بعد خود معرفی کند.

کنسول دوم نیز براساس اطلاعات منتشر شده از اسم رمز Lockhart برخوردار بوده و مایکروسافت در حال حاضر مشغول توسعه آن است. این احتمال وجود دارد که مایکروسافت این کنسول بازی را به عنوان جانشینی برای مدل Xbox One S روانه بازار کند.

هر دو کنسول نسل بعدی که مایکروسافت معرفی خواهد نمود قابلیت اجرای عناوین قدیمی که برای دو کنسول ایکس‌باکس و ایکس‌باکس 360 منتشر شده‌اند را نیز دارا می‌باشند. طبیعتا این قابلیت از عناوین ایکس‌باکس وان نیز پشتیبانی خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود مایکروسافت یک نسخه ویژه از کنسول بازی ایکس‌باکس وان اس بدون درایو نوری را نیز در آینده‌ای نزدیک روانه بازار کند.

این مدل به احتمال زیاد در ماه ژانویه سال میلادی آینده توسط این کمپانی عرضه خواهد شد. مایکروسافت ایکس‌باکس وان اس بدون درایو نوری را در راستای طرح دیسک به دیجیتال خود عرضه می‌کند. این برنامه جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا دیسک‌های بازی فیزیکی خود را با نسخه‌های دیجیتالی و قابل دانلود تعویض نمایند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *