کنسول‌های بازی

نسخه بدون نیاز به دیسک Xbox One سال آینده عرضه می‌شود

بازی

هنگامی که از کنسول‌های بازی مانند پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ صحبت می‌کنیم، این امکان وجود دارد تا بازی‌های منتشر شده برای آنها را هم به صورت فیزیکی و هم به صورت دیجیتالی تهیه نمایند. در هر دو شیوه مزایای وجود دارد که بسته به دیدگاه کاربر می‌توانند نسبت به دیگری برتری یابند.

برای مثال گیمرهایی که قصد ایجاد یک کلکسیون از بازی‌های کنسول و آرت‌ورک‌های ارائه شده در نسخه‌های فیزیکی را دارند قطعا به سراغ این نسخه‌ها می‌روند. اما بسیاری دیگر از کاربران نیز برای اینکه نسخه‌های دیجیتالی سریعتر در دسترس قرار گرفته و همچنین مدیریت آسان‌تری از نظر فضای اشغال شده دارند را انتخاب می‌کنند.

اما مایکروسافت به زودی قرار است این انتخاب‌ها را محدود کند. در واقع براساس گزارشی که به تازگی توسط وب‌سایت ثورُت منتشر شده است، به نظر می‌رسد کمپانی مایکروسافت قصد دارد یک نسخه از کنسول بازی ایکس‌باکس وان را در سال 2019 روانه بازار کند که از هیچ درایو نوری برخوردار نخواهد بود. این یعنی کاربران بازی‌های مورد علاقه خود را صرفا باید به صورت دیجیتالی دانلود و استفاده کنند.

اما سوال اینجاست گیمرهایی که تا به این لحظه بخش عمده‌ای از بازی‌ها را به صورت فیزیکی تهیه نموده‌اند چه باید بکنند؟ اگر این گزارش صحت داشته باشد مایکروسافت یک طرح ویژه “دیسک در برابر دیجیتال” را ارائه خواهد کرد که طی آن کاربر قادر است بازی فیزیکی خود را با نسخه‌ای دیجیتالی از همان عنوان تعویض نماید.

بدون شک هدف مایکروسافت از این سیاست، ارائه نسخه جدید ایکس‌باکس‌ وان با قیمتی ارزان‌تر است به طوری که می‌توان انتظار کاهش قیمت 100 دلاری را نیز داشت. اگر این اتفاق بیفتد کنسول نسل جدید مایکروسافت در بازه قیمتی زیر 200 دلار قرار خواهد گرفت.

هنوز مشخص نیست که آیا مایکروسافت این روال را در کنسول‌های آینده ایکس‌باکس نیز ادامه خواهد داد یا خیر، اما با توجه به اینکه این روزها نسخه‌های دیجیتالی بازی‌ها طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند، این امر دور از ذهن نیست.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *