کنسول‌های بازی

کنسول Project Scarlett مایکروسافت با قابلیت نمایش 8K و ردیابی اشعه معرفی شد

کنسول Project Scarlett مایکروسافت با قابلیت نمایش 8K و ردیابی اشعه معرفی شد

کمپانی مایکروسافت در جریان رویداد E3 2019 تیزری طولانی و جذاب از نسل جدید کنسول بازی خود با اسم رمز Project Scarlett را به نمایش گذاشت. این کنسول بازی طبق انتظار باید از سخت افزار بسیار قدرتمندی برخوردار باشد به طوری که گیمرها قادرند تصاویری با وضوح 8K را تجربه نمایند. جدیدترین سیستم سرگرمی مایکروسافت همچنین از قابلیت ردیابی اشعه به صورت بی‌رنگ نیز پشتیبانی می‌کند.

به ادعای این کمپانی کنسول پراجکت اسکارلت از عملکرد 4 برابر بهتری نسبت به ایکس‌باکس وان ایکس برخوردار بوده و نوید سطح جدیدی از تجربه گیمینگ را به کاربران می‌دهد.

قلپ تپنده در کنسول بازی Project Scarlett مایکروسافت یک سیستم‌روی‌چیپ 7 نانومتری است که با همکاری AMD توسعه یافته است. این چیپ سفارشی‌سازی شده از هسته‌های پردازشی مبتنی بر معماری جدید Zen 2 برخوردار بوده که عملکرد به مراتب بهتری را نسبت به سیستم‌روی‌چیپ Scorpio Engine به کار رفته در ایکس‌باکس‌های فعلی را ارائه خواهد داد.

در بخش گرافیک نیز مایکروسافت از یک iGPU مبتنی بر معماری RDNA استفاده کرده که AMD آن را در کارت‌های گرافیکی سری Radeon RX 5000  خود نیز به کار گرفته است. باید دید مایکروسافت چگونه می‌خواهد قابلیت ردیابی اشعه بی‌درنگ را با استفاده از این تراشه گرافیکی به کاربران ارائه کند، چرا که هنوز هیچ مدرکی از وجود چنین قابلیت در معماری گرافیکی Navi شرکت AMD دیده نشده است.

مایکروسافت در Project Scarlett از حافظه پرسرعت GDDR6 بهره گرفته است. همچنین به احتمال زیاد AMD از معماری hUMA برای ایجاد بستری یکپارچه برای استفاده اشتراکی پردازشگر گرافیکی و سیستم از این حافظه استفاده خواهد نمود.

خوشبختانه با توجه به کاهش قیمت محسوسی که حافظه‌های فلش از نوع NAND تجربه نموده‌اند، مایکروسافت دلایل خوبی برای به کار گیری یک درایو SSD برای بخش ذخیره‌سازی اطلاعات کنسول جدیدش پیدا کرده است. هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت و تاریخ عرضه این کنسول بازی از سوی مایکروسافت ارائه نشده است.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *