کنسول‌های بازی

کنسول Xbox Scarlett از پردازنده Zen 2 بهره خواهد برد

Xbox Scarlett

تقریبا 5 سال از عرضه دو کنسول بازی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان می‌گذرد و کم کم باید برای عرضه نسل جدید این دو کنسول آماده شویم. براساس اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی مایکروسافت و سونی به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک شاهد مدل‌های جدید پلی‌استیشن و ایکس‌باکس خواهیم بود.

شایعاتی که به تازگی منتشر شده‌اند نشان می‌دهند که کنسول بازی جدید مایکروسافت با اسم رمز Xbox Scarlett قرار است تغییرات و بهبودهای مختلفی را به دنیای بازی‌های کامپیوتری و کنسول‌ها معرفی کند. براساس ویدیویی که به تازگی منتشر شده کنسول بازی ایکس‌باکس اسکارلت مایکروسافت در سال 2020 عرضه خواهد شد.

این کنسول بازی از ریزپردازنده جدید Zen 2 و پردازشگر گرافیکی نسل جدید AMD بهره خواهد برد. این قطعات سخت‌افزاری جدید به کنسول توانایی اجرای بازی‌ها در رزولوشن 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه را می‌دهد. این قدرت سخت‌افزاری همچنین با شایعات جدیدی که در خصوص سخت‌افزار پلی‌استیشن 5 منتشر شده نیز همخوانی دارد. براین اساس گفته می‌شود کنسول بازی نسل بعد سونی نیز از یک پردازنده هشت هسته‌ای Zen و پردازشگر گرافیکی مبتنی بر تکنولوژی Navi بهره خواهد برد.

ظاهرا در نسل جدید مایکروسافت رویکرد متفاوتی را برای Xbox Scarlett و به طور کلی پلتفرم ایکس‌باکس دنبال خواهد کرد. در این سیاست جدید چند مدل با کانفیگ‌های سخت‌افزاری متفاوت عرضه می‌شوند که قادرند بازی‌ها را از طریق بستر فضای ابری اجرا نمایند. برای مثال یک نسخه ارزان قیمت از ایکس‌باکس وجود خواهد داشت که می‌توان از طریق زیرساخت‌های Azure بازی‌ها را اجرا نمود.

همچنین مایکروسافت قصد دارد توزیع دیجیتالی بازی‌ها را گسترده‌تر از قبل ادامه داده و در این راستا تغییراتی را در فروشگاه ویندوز استور اعمال کند.

توجه کنید که هیچ کدام از این اطلاعات به طور رسمی تایید نشده و اگر واقعا کنسول‌های جدید مایکروسافت و سونی در سال 2020 روانه بازار شوند باید اطلاعات بیشتری را در جریان رویداد E3 2019 شاهد باشیم.

منبع: wccftech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *