کنسول‌های بازی

APU به کار رفته در PS5 قوی‌تر از GTX 1080 خواهد بود

APU به کار رفته در PS5 قوی‌تر از GTX 1080 خواهد بود

به غیر از این‌که سونی پروژه طراحی پنجمین نسل از کنسول‌ بازی پلی‌استیشن خود را تحت عنوان PS5 آغاز نموده، اطلاعات دیگری در خصوص این سیستم سرگرمی خانگی نداریم. هنوز مشخصات فنی این کنسول بازی به صورت رسمی تایید نشده اما اگر گزارشی که به تازگی منتشر شده صحت داشته باشد کنسول بازی پلی‌استیشن 5 سونی قدرت پردازشی بسیار بالایی را ارائه خواهد کرد.

در واقع گفته می‌شود APU به‌کار رفته در این کنسول عملکردی بهتر از تراشه قدرتمند GTX 1080 انویدیا را ارائه می‌دهد. در این گزارش همچنین به نخستین بنچمارک Firestrike کنسول بازی PlayStation 5 اشاره شده که در اینترنت منتشر شده و حاکی از به‌کارگیری APU جدیدی تحت عنوان Gonzalo می‌باشد.

بسیاری از توسعه‌دهندگان بازی قدرت پردازشی PS5 را تحسین کرده‌اند و به همین دلیل می‌توان انتظار داشت این کنسول بازی نسبت به نسل قبلی حداقل در این بخش بهبودهای گسترده‌ای را ارائه دهد. امتیازات ثبت شده در بنچمارک جدید نشان می‌دهند که کنسول بازی سونی حداقل 4 برابر قوی‌تر از نسخه معمولی پلی‌استیشن 4 خواهد بود.

APU به کار رفته در PS5 قوی‌تر از GTX 1080 خواهد بود

این بنچمارک‌ها همچنین حاکی از آن هستند که واحد پردازش گرافیکی به‌کار رفته در PS5 نسبت به تراشه گرافیکی قدرتمند GTX 1080 انویدیا نیز عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد. بدین ترتیب اگر آمار و ارقام ارائه شده در این بنچمارک صحت داشته باشند باید شاهد عملکرد بسیار عالی کنسول نسل جدید سونی در بخش قدرت پردازشی باشیم.

لازم به ذکر است که تراشه Gonzalo APU هنوز در مراحل توسعه قرار داشته و ممکن است عملکرد سیستم‌روی‌چیپ به‌کار رفته در پلی‌استیشن 5 عملکردی متفاوت را از خود نشان دهد؛ هر چند که معمولا این تغییرات در نمونه نهایی بهتر هستند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *