سخت‌افزار

مادربرد ROG Rampage VI Extreme Encore معرفی شد

مادربرد ROG Rampage VI Extreme Encore معرفی شد

میانگین امتیاز این مطلب: 5

کمپانی ایسوس امروز (بیست و یکم آگوست سال 2019 میلادی) به‌صورت رسمی از مادربرد ROG Rampage VI Extreme Encore خود بر پایه سوکت LGA 2066 پرده برداشت. محصول فوق به‌عنوان جایگزینی برای مادربرد ROG Rampage VI Extreme معرفی شده و با پشتیبانی خود از طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های منحصر به فرد گوناگون، انتخابی قدرتمند به شمار می‌رود، اما در بین دسته‌بندی مادربردهای رمپیج کمپانی ایسوس، کمی پایین‌تر از نسخه Extreme Omega قرار گرفته است. در ساختار مادربرد فوق همچنان از یک مدار چاپی در ابعاد EATX استفاده شده است، اما ساختار آن به‌منظور افزایش انعطاف‌پذیری با اندک تغییراتی همراه شده است. برخی از ویژگی‌های قابل پشتیبانی توسط هم‌رده نسل پیشین آن نظیر درگاه U.2 از طراحی نهایی حذف شده‌اند، اما بعضی از گزینه‌های اتصالی و مسیرهای ورودی و خروجی فعلی به‌روزرسانی‌های گسترده و عمده‌ای را به خود دیده‌اند.

مادربرد ROG Rampage VI Extreme Encore از فناوری Wi-Fi 6 WLAN در استاندارد 802.11ax پشتیبانی می‌کند که این قابلیت در مقایسه با استاندارد 802.11ac محصول قبل، ارتقاء قابل توجهی به شمار می‌رود. از دیگر ویژگی‌های این مادربورد به یک درگاه USB 3.2 Gen 2×2 (دو مسیر PCIe Gen 2.0) با پهنای باندی به گستردگی 20 گیگابیت بر ثانیه اشاره کرد. زیرساخت سیم‌کشی بخش شبکه تغییراتی را به خود ندیده و همچنان در قالب یک رابط 10GbE مشتق شده از کنترلرر Aquantia و یک رابط 1GbE مشتق شده از تراشه Intel i219-V قابل مشاهده است.

کمپانی ایسوس در بخش مدار تغذیه پردازنده مرکزی نیز تغییرات عمده‌ای را ایجاد کرده و سازگاری بیشتری نسبت به نسخه پیشین مادربرد Rampage VI Extreme را به ارمغان آورده است. مادربرد Extreme Encore اکنون از مدار رگلاتوری 16 فاز بهره برده و بخش پاور استیج نیز به Infineon TDA21472 ارتقاء پیدا کرده است. هیت‌سینک تعبیه شده جهت خنک‌سازی بخش مدار رگلاتور از اندازه بزرگ‌تری برخوردار بوده و سطح آن حتی از سینک جاذب حرارت مادربرد Extreme Omeg نیز گسترده‌تر می‌باشد. تعداد چهار فاز در قالب یک پیکربندی 2×2 به بخش حافظه اصلی اختصاص یافته‌اند.

مادربرد Extreme Encore از طراحی مبتنی بر الگوی ROG بهره برده و سیستم نورپردازی به کار رفته در آن نیز گستردگی بیشتری را به خود دیده است. طراحی دیگر بخش‌های محصول به‌صورت یکسان با سخت‌افزار Extreme Omega انجام پذیرفته است. انتظار می‌رود تا محصول مورد بحث با قیمتی معادل 649.99 دلار روانه بازار شود.

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “مادربرد ROG Rampage VI Extreme Encore معرفی شد

  1. مرتضی گفت:

    سلام. مقاله بسیارعالی ومفید بود. ممنون از شما. ?????

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *