واقعیت افزوده, واقعیت مجازی

ایسر با ConceptD OJO به بازار هدست‌های VR وارد می‌شود

ConceptD OJO

اگر اخبار محصولات مرتبط با دنیای واقعیت مجازی را دنبال می‌کنید حتما اطلاع دارید که به تازگی کمپانی اچ‌پی از هدست واقعیت مجازی خود تحت عنوان Reverb رونمایی کرد. این هدست رده بالا از فناوری واقعیت ترکیبی ویندوز یا Windows Mixed Reality قدرت گرفته است. اچ‌پی ریورب با وزن 430 گرمی خود جزو هدست‌های بسیار سبک محسوب شده و دو پنل با وضوح 2160 در 2160 پیکسلی را در مقابل هر چشم کاربر قرار می‌دهد.

این پنل‌ها به لطف تکنولوژی پیشرفته به کار رفته در آنها قادرند میدان دید خارق‌العاده 114 درجه‌ای را ارائه دهند که بسیار عالی محسوب می‌شود. اما اچ‌پی تنها بازیکن تازه وارد این بازار جذاب نیست چرا که اخیرا ایسر هدست واقعیت مجازی رده بالای خود مجهز به فناوری Windows Mixed Reality را تحت عنوان ConceptD OJO معرفی نمود.

این هدست پیشرفته از دو نمایشگر با وضوح بالای 4320 در 2160 پیکسلی به همراه طراحی سربند قابل جداسازی و تعویض، محافظ‌های حلقه چشم با قابلیت تنظیم فاصله و پوشش سفید رنگ بدنه برخوردار است.

ایسر به این موضوع اشاره کرد که هدست ConceptD OJO از فناوری انحصاری به ثبت رسیده لوله‌های صوتی داخلی بهره برده که البته هنوز نمی‌دانیم این تکنولوژی دقیقا به چه منظوری استفاده شده و یا چگونه کار می‌کند. به هر حال امیدواریم این فناوری تجربه صوتی ارائه شده توسط این هدست را تا حد محسوسی بهبود دهد.

ایسر همچنین قابلیت تنظیم فاصله لاستیک‌هایی که اطراف حلقه چشم قرار می‌گیرند و همچنین صفحه نمایش‌ها را نیز به کاربران ارائه می‌کند تا در نهایت تصاویر به صورت شارپ‌تر و شفاف‌تر به نظر برسند. این تکنولوژی ConceptD OJO در محصول مشابه ارائه شده توسط اچ‌پی وجود ندارد.

اوجو از یک طراحی منحصر به فرد با قابلیت جداسازی آسان بهره می‌برد که امکان تمیزکاری راحت و استفاده اشتراکی توسط چند کاربر را میسر نموده است.

منبع: mspoweruser

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *