شبکه و اینترنت

سامسونگ تولید انبوه چیپ‌های 5G خود را آغاز می‌کند

5G

همان طور که می‌دانید در زمانی نه چندان دور وقتی به اکثر گوشی‌های هوشمند عرضه شده در بازار نگاهی می‌انداختیم ردپایی از تکنولوژی‌های شرکت کوالکام را در آنها پیدا می‌کردیم. اما با معرفی تکنولوژی ارتباطی نسل پنجم یا 5G که جدیدترین استاندارد در حوزه ارتباطات موبایل به حساب می‌آید به نظر می‌رسد سامسونگ، غول فناوری کشور کره نیز قصد دارد حضوری بیشتر از پیش را در گوشی‌های هوشمند تولید شده بازار داشته باشد.

این کمپانی اخیرا اعلام کرد که به زودی تولید انبوه چیپ‌های نسل پنجم یا 5G را آغاز خواهد کرد. این چیپ‌ها با نام Exynos Modem 5100 و Exynos RF 5500 در کنار چیپست Exynos SM 5800 تولید خواهند شد. به گفته ریاست کسب و کار بخش System LSI شرکت سامسونگ الکترونیکس، راهکارهای چندحالته این کمپانی شامل سه چیپ مذکور بسیار قدرتمند بوده و در عین حال مصرف انرژی بهینه‌ای را برای بهره‌گیری از فناوری‌های ارتباطی مرتبط با نسل پنجم ارائه خواهند داد. این چیپ‌ها و مودم‌های جدید سازگاری بسیار خوبی داشته و کاربران را قادر می‌سازند تا در هر زمان و مکانی به سریعترین نوع فناوری ارتباطی دسترسی داشته باشند.

همان طور که می‌دانید سامسونگ اخیرا یک نسخه 5G از گوشی هوشمند گلکسی اس10 را در کشور کره و با همکاری اپراتور مخابراتی SK Telecom را تست کرد که سرعت فوق‌العاده بالای 4 گیگابیت بر ثانیه‌ای را ارائه داد. البته توجه داشته باشید که الزاما این همان سرعتی نیست که کاربران عادی قادر به دستیابی به آن باشند، در واقع سامسونگ تلاش کرد تا پتانسیل و عملکرد قدرتمند فناوری نسل پنجم خود را در معرض نمایش بگذارد.

تولید انبوه چیپ‌های 5G سامسونگ این امید را زنده نگه می‌دارد که به زودی گوشی‌های هوشمند بیشتری را با قابلیت پشتیبانی از این فناوری پرسرعت در بازار شاهد باشیم. اخیرا گزارش شده بود که عرضه آیفون نسل پنجم نیز تا سال 2021 به تعویض افتاد، چرا که اپل در تامین اجزای سخت‌افزاری لازم با مشکل مواجه شده است.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *