شبکه و اینترنت

احتمالا سامسونگ نخستین چیپست با پشتیبانی حقیقی از 5G را عرضه می‌کند

احتمالا سامسونگ نخستین چیپست با پشتیبانی حقیقی از 5G را عرضه می‌کند

همان طور که می‌دانید در حال حاضر کمپانی کوالکام تنها تولیدکننده‌ای است که چیپست‌های مجهز به فناوری ارتباطی نسل پنجم یا 5G خود را روانه بازار کرده است. این فناوری در چیپست اسنپدراگون 855 این کمپانی مورد استفاده قرار گرفته و در بسیاری از گوشی‌های هوشمند پرچمدار اندرویدی قابل مشاهده است. البته ذکر این نکته نیز ضروریست که تمامی چیپست‌های اسنپدراگون 855 به قابلیت نسل پنجم مجهز نمی‌باشند.

علت این است که مودم X50 از چیپست جدا بوده و به همین دلیل برخی از گوشی‌های هوشمندی که از چیپست اسنپدراگون 855 بهره می‌برند در واقع پشتیبانی از فناوری نسل پنجم را ارائه نمی‌دهند. به هر حال به نظر می‌رسد کمپانی سامسونگ نیز به سختی در حال کار بر روی چیپست 5G خود است تا بتواند تمامی امکانات را بر روی یک چیپ واحد ارائه داده و آن را در دسترس تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند رده بالا قرار دهد.

براساس گزارشی که به تازگی از سوی برخی منابع کره‌ای منتشر شده این غول فناوری کره جنوبی قصد دارد روند توسعه نخستین چیپ سیستمی مجهز به فناوری نسل پنجم خود را تسریع ببخشد. این یعنی در آینده‌ای نزدیک احتمالا شاهد حضور چیپست‌های اگزینوس سامسونگ در بازار خواهیم بود که از فناوری نسل پنجم یا 5G پشتیبانی می‌کنند.

احتمالا سامسونگ نخستین چیپست با پشتیبانی حقیقی از 5G را عرضه می‌کند

در واقع اگر گزارش‌ها صحت داشته باشند ممکن است این چیپست‌های جدید را تا پایان سال جاری میلادی در بازار ببینیم که احتمالا فبلت گلکسی نوت 10 یکی از کاندیدهای اصلی برای به کارگیری آنها محسوب می‌شود.

همچنین براساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده انتظار می‌رود کوالکام و مدیاتک نیز به زودی راهکارهای مشابه‌ای را عرضه کنند اما ظاهرا سامسونگ باتوجه به شرایط موجود، چیپست‌های خود را زودتر از آنها روانه بازار خواهد کرد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *