شبکه و اینترنت

آیفون جدید با پشتیبانی از 5G در سال 2020 عرضه می‌شود

iphone-xs-max

همان طور که می‌دانید این روزها کم کم بحث فناوری ارتباطی نسل پنجم یا 5G به یک موضوع داغ تبدیل شده است و انتظار می‌رود نخستین گوشی‌های هوشمند مجهز به این قابلیت جدید تا پایان سال میلادی جاری روانه بازار شوند. در حال حاضر بسیاری از کمپانی‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند در تلاشند تا هرچه سریعتر محصولات سازگار با 5G خود را به بازار عرضه نموده و به عنوان پیشتازان این حوزه معرفی شوند.

وان‌پلاس و هواوی دو کمپانی شناخته شده‌ای هستند که پیش‌تر اعلام کردند گوشی هوشمند جدید خود را با پشتیبانی از 5G در سال 2019 ارائه خواهند نمود. اما ظاهرا طرفداران اپل که به نوعی امیدوار بودند این کمپانی نیز آیفون جدید سازگار با این قابلیت ارتباطی را در سال 2019 عرضه کند متاسفانه ناامید خواهند شد.

در گزارشی که توسط فست کمپانی منتشر شده است اپل احتمالا نخستین آیفون مجهز به فناوری نسل پنجم را در سال 2020 عرضه می‌کند. به ادعای این گزارش، اپل تمایل دارد از مودم 5G اینتل 8161 در آیفون جدید استفاده کند و براساس گزارش‌های قبلی این مودم با معماری 10 نانومتری به تولید خواهد رسید.

5Gبه نظر می‌رسد اگر اینتل موفق به تولید این مودم‌ها شود به عنوان تنها تامین کننده اپل در این زمینه محسوب خواهد شد. معماری 10 نانومتری جدید اینتل به افزایش چگالی ترانزیستورها و در نتیجه بهبود سرعت و کارایی مودم منجر می‌شود. این یکی از مشکلاتی است که در حال حاضر در مودم 8060 اینتل دیده می‌شود و با ایجاد مشکلاتی در زمینه دفع حرارت بر روی شارژدهی باتری نیز تاثیرات منفی می‌گذارد.

براساس گزارش‌های منتشر شده، اگر اینتل موفق نشود مودم‌های نسل پنجم خود را با معماری 10 نانومتری به تولید برساند اپل به احتمال زیاد از مدیاتک برای تامین این قطعه کمک خواهد گرفت. هرچند به نظر می‌رسد این برای اپل به عنوان نقشه دوم بوده و ترجیح غول کوپرتینویی بر این است که با اینتل همکاری کند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *