شبکه و اینترنت

اینتل از تجارت مودم‌های 5G گوشی‌های هوشمند کنار می‌کشد

اینتل

در حالی که کمپانی اینتل بدون شک بازار کامپیوترهای شخصی را در تسخیر خود گرفته اما این تولیدکننده محبوب عملکرد خوبی در بخش موبایل از خود نشان نداده است. این شرکت پیش‌تر تلاش کرد تا چیپست‌های موبایل را توسعه دهد که متاسفانه خیلی خوب پیش نرفت. این کمپانی سپس اجزایی مانند مودم‌ها را برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مانند اپل و بسیاری دیگر تامین کرد. اخیرا گزارش شده بود که ممکن است اپل برای تامین مودم‌های 5G آیفون‌های 2020 خود از اینتل کمک بگیرد.

متاسفانه به نظر می‌رسد این اتفاق دیگر رخ نخواهد داد چرا که اینتل امروز به طور رسمی اعلام نمود که قصد خروج از تجارت مودم‌های 5G گوشی‌های هوشمند را دارد. البته این بدین معنی نیست که اینتل به طور کامل بازار گوشی‌های موبایل را کنار می‌گذارد. بدین ترتیب اینتل همچنان به قرارداد تامین مودم های نسل چهارم که با تعدادی از تولیدکنندگان‌ گوشی‌های هوشمند هوشمند دارد متعهد باقی خواهد ماند.

باب سوآن، مدیرعامل شرکت اینتل در این خصوص گفته است:

ما در رابطه با فرصت‌های موجود در بازار مودم‌های نسل پنجم هیجان زیادی داشتیم و این موضوع در خصوص ابری‌سازی فضای شبکه‌های 5G نیز وجود داشت. اما در بازار مودم‌های گوشی‌های هوشمند به این نتیجه رسیدیم که مسیر مشخصی برای کسب سود و بازگشت سرمایه مورد نظر وجود ندارد. فناوری ارتباطی نسل پنجم همچنان به عنوان یکی از اولویت‌های استراتژیک اینتل باقی خواهد ماند و تیم مهندسین خبره ما بر روی توسعه و تولید محصولات بی‌سیم و همچنین استفاده از مالکیت‌های معنوی تمرکز خواهند نمود. ما با استفاده از گزینه‌هایی که در اختیار داریم ارزش ایجاد شده توسط محصولات و فناوری‌های خود را سنجیده و در تلاش هستیم تا با بهره‌گیری از فرصت‌های موجود، فعالیت خوبی را در پلتفرم‌های دیتا محور مختلف و همچنین دستگاه‌های مجهز به فناوری نسل پنجم انجام دهیم.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *