شبکه و اینترنت

اینتل سال آینده مودم جدید نسل پنجم XMM 8160 را عرضه می‌کند

XMM 8160

شرکت اینتل امروز رسما از مودم نسل پنجم XMM 8160 خود رونمایی کرد. این مودم قرار است در نیمه دوم سال میلادی آینده در دسترس تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند قرار بگیرد. به گفته اینتل، مودم جدید بهبودهای محسوسی را در زمینه ابعاد، قدرت و مقیاس‌پذیری ارائه نموده و طراحی پیشرفته آن باعث شده تا سایز کلی مودم کوچکتر‌ از یک پنی آمریکا باشد.

مودم 5G اینتل XMM 8160 از رادیو جدید که به طور ویژه برای فناوری ارتباطی نسل پنجم طراحی شده بهره می‌برد و در عین حال از رادیوهای مستقل و غیرمستقل برای ارائه اینترنت نسل چهارم، نسل سوم و نسل دوم در یک چیپست واحد و کوچک برخوردار است.

کمپانی‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند می‌توانند از نیمه دوم سال میلادی آینده به این مودم جدید دسترسی داشته باشند. این یعنی نخستین دستگاه‌های مجهز به مودم نسل پنجم اینتل به احتمال زیاد اوایل سال 2020 روانه بازار خواهند شد.

به گفته اینتل مودم جدید XMM 8160 قادر است فناوری ارتباطی نسل پنجم را برای دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند، کامپیوترهای شخصی و گیت‌وی‌های دسترسی به پهن‌باند ارائه نماید. این مودم از حداکثر سرعت 6 گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی نموده که این یعنی سرعتی بالغ بر شش بار سریعتر از مودم‌های LTE کنونی در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

به لطف قابلیت بیس‌باند چندحالته بر روی یک چیپ واحد، مودم جدید اینتل به تولید کنندگان دستگاه‌های سازگار اجازه می‌دهد تا محصولات خود را با ابعاد کوچکتری طراحی نموده و همچنین مصرف برق یا باتری را نیز در سطح به مراتب پایین‌تری قرار دهند. علاوه بر این دیگر لازم نیست تا حتما از دو مودم برای ارائه فناوری ارتباطی نسل پنجم و نسل‌های قبلی استفاده نمود.

هنوز مشخص نیست که چه تولید کنندگانی در لیست اولیه برای دریافت مودم‌ 5G اینتل قرار دارند، شایان ذکر است که کمپانی‌هایی مانند سامسونگ، هواوی، سونی، شیائومی، ال‌جی و سایر شناخته شده‌های بازار نیز در حال کار بر روی مودم‌های نسل پنجم اختصاصی خود هستند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *