شبکه و اینترنت

مهلت 90 روزه وزارت بازرگانی ایالات متحده به هواوی برای خروج از بازار این کشور

مهلت 90 روزه وزارت بازرگانی ایالات متحده به هواوی برای خروج از بازار این کشور

وزارت بازرگانی ایالات متحده در اقدامی جدید به عنوان چشم پوشی از ممنوعیت تجارت کسب و کارهای آمریکایی با این شرکت چینی که هواوی را در لیست اداره صنعت و امنیت ایالات متحده قرار می‌دهد، یک مهلت 90 روزه را به این تولیدکننده چینی ارائه داده است. هفته گذشته زمانی که خبر تحریم شدن هواوی توسط وزارت بازرگانی ایالات متحده در رسانه‌ها منتشر شد بسیاری را شوکه کرد.

این مهلت 90 روزه که به اختصار TGL نامیده می‌شود در واقع یک مجوز فعالیت عمومی موقت است که دوره‌ای 90 روزه را در اختیار این تولیدکننده چینی قرار می‌دهد و از تاریخ 20 می آغاز شده است. این مهلت به اپراتورهای مخابراتی آمریکایی و خارجی که در حال حاضر به تجهیزات تولید شده توسط هواوی وابستگی زیاداری دارند اجازه می‌دهد تا تغییرات لازم در زیرساخت‌های ضروری خود را اعمال نمایند.

در واقع به گفته ویلبر راس، سخنگوی وزارت بازرگانی ایالات متحده، این مجوز موقت به اپراتورها امکان سرویس‌دهی به کاربران فعلی که از تلفن‌های همراه هواوی استفاده می‌کنند را داده و همچنین شبکه‌های پهن‌باند شهری و روستایی را نیز همچنان در حالت عملیاتی نگه می‌دارد.

در این دوره 90 روزه هواوی را از محدودیت‌هایی که وارد شدن نام یک شرکت در لیست اداره صنعت و امنیت ایالات متحده به همراه میاورد دور نگه می‌دارد. بدین ترتیب کسب و کارهای آمریکایی نیز این فرصت را بدست می‌آورند تا با تعیین نقشه راه جدید، شرکای مناسبی را به عنوان جایگزین این تولیدکننده چینی قدرتمند پیدا کنند.

هواوی در طول این 90 روز باید تکلیف روابط خود با کسب و کارهای آمریکایی را مشخص نموده و براساس قانون تصویب شده از بازار بزرگ ایالات متحده رسما خارج شود.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *